onsdag 29 december 2010

Mellandagar

Sitter i soffan och har datorn i knät. Det är ett par dagar kvar av detta år. 2010 ska bli 2011. Kan bli ett intressant år. Man vet aldrig. Skolan slutar i början på april så efter det ska riktiga livet ta vid. Ska bli kul!

Jag kom hem iallafall i söndags. Tåget gick prick på minuten när det skulle gå och var framme ca 10 minuter sent i Borlänge. Så det gick smidigt som sjutton! När jag gick på tåget i Uppsala så fanns det gott om plats och Blessin somnade bums på sätet intill mig. Jag satte igång en ljudbok i öronen och sen spelade jag Tetris. Tåget stannade till och jag tänkte att vi kommit till Sala... men vips vad fort det gick! Vi var redan i Hedemora och det var bara 30 minuter kvar till Borlänge :) Så det gick fint att åka hem, något snabbare och smidigare än ner till mamma.

I Borlänge hämtade min kombo mig och vi åkte till hennes föräldrar och åt lunch. Det serverades struts med potatisgratäng. Mumma!

Vi pratade nyårsmat idag! Så här blir vår nyårsmiddag:

Förrätt
Hummer med aioli och vilöksbröd

Varmrätt
Stekt kyckling med trattkantarellsås och hasselbackspotatis

Efterrätt
Hemmagjord pepparkaksglass med lingonsylt

Ser väl ganska bra ut va??? Och sen ska vi blanda goda drinkar :) Vi har en massa gottis i hyllan som vi kan mixa ihop till mums i glasen! Sen har vi lite julgodis kvar. Det känns som godiset förföljer mig... hahahaha! Tar ju aldrig slut! Så vi kommer nog inte vara hungriga på nyår iallafall. Jenny var sugen på smörgåstårta, vi får se hur vi trixar in den i helgens festfixeri... :) 

Vi planerar även att hyra en massa film och sitta i soffan med hundarna och mysa under timmarna kring tolvslaget. Det är lugnast så för hundarna, så det blir nog så. 

Fy sjutton vad trist det låter! Hahahaha! Men så kan det va när man blir vuxen... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar