onsdag 22 december 2010

Leif och krokodilen

Min mamma är gift med en man som dödat en 5 m lång krokodil med händerna. Japp, så är det. Visst är det ändå lite imponerande!? Jag tycker det. Crocodile Leif!

Vill ni höra historien?

Så här va. Igår var jag och mamma på Ica Maxi och handlade. I en frys där så hade dom en massa skojigt kött. Struts, vildsvin och även krokodilfilé. Lite häftigt! Så jag tog en bild på det och den ser ni ju här nedan. På kvällen när Leif kom hem så berättade jag entusiastiskt om krokodilköttet varvid han kontrar med följande:

Han: Men jag har väl berättat om när jag dödade en krokodil?
Jag: Va? Näää...!
Han: Japp, den var 5 meter lång.
Jag: Näää... det var den inte! Vaddå, sköt du den eller?
Han: Nä.
Jag: Men... vaddå!? Med händerna???
Han: Japp.
Jag: Kanske en på 50 cm... med 5 meter???
Han: Jooo, den var 5 meter.
Jag: Jaha... men vaddå? Hur gjorde du då?
Han: Med en hand faktiskt.
Jag: NÄÄÄÄ???
Han: Vet du vad en turbinlucka är för något?
Jag: Va? Jooo...
Han: Jag tryckte på en knapp och öppnade en sån. Krokodilen låg precis nedanför och solade bland stenarna. Så när vattnet kom så fastnade den i strömmen och kunde inte ta sig loss. Så den dog.
Jag: MEH! Jaha... jaaa ok då. Då kanske den var 5 meter lång då. Med en hand... hahaha! Den var bra!
Han: It´s me. Crocodile Leif. As they call me in Africa.

2 kommentarer: