fredag 5 november 2010

Vuxen

Jag ska bli lite vuxen tänkte jag.

Som start på det så bytte jag E-postklient från Incredimail till Outlook. Det stör mig att det automatiskt skickar med en massa reklam och skit när jag skickar från Incredimail. Och sen har ju Outlook bättre funktioner med kalendern och så där. Lite mer funktioner... lite mer knappar och lite mer vuxet.

Sen har jag tänkt på det hör med att lägga in smileys i mail. För eller emot? Jag tycker det är lite kul att lägga in dem här och där. Men det tar ju direkt bort udden av seriositet och allvar. Ibland är det bra men ibland kan ju en mening behöva en smiley om man skriver nåt lite på skoj eller med glimten i öget. För just det, skämtet eller glimten, är ju EN ANING svårt att förmedla med bara ord. En smiley kan lägga till just det.

Men det känns ganska omoget att skriva mail med smileys i. Jag är snart halvvägs till 70 och kan tycka att det kanske är dags att sluta med dem. Så jag ska försöka tänka på det, mindre smileys när jag mailar :)

Ett steg i att bli vuxen brukar vara att kolla på nyheterna på tv och det har jag redan börjat med. Så jag antar att jag kanske är liiite vuxen. Mer nyheter och färre smileys!

1 kommentar:

  1. Ja smileys är lite roligt, ibland!
    Halvvägs till 70 låter ju inte roligt.....men du är rolig.
    Hur gick det med kappan då, för vuxet kanske :-)

    Kram

    SvaraRadera