söndag 28 november 2010

God förmiddag!

Nu är jag på plats i Borlänge. Eller vi är iallafall här och har alla våra grejjor med oss. Allt gick väldigt smidigt igår tycker jag. Vi tömde lägenheten fort och sen drog vi till Sigtuna för att tömma av det som inte skulle med hit. Sen lite fika och vidare mot Dalarna. Det tog inte så lång stund innnan vi tömt flaket och burit upp sängen. Men sen gjorde vi misstaget att sätta oss i soffan. *booom* Tröttheten slog till som en granat i rummet. Vi var tvungna att tvinga oss ut med hundarna en sista sväng innan vi borstade och gick och la oss.

Jag tror alla fem somnade ovaggat och sov gott i natt. Vid halv nio tyckte Blessin och Dora att det var slutsovet och började busa runt. Då hade jag varit kissnödig en stund så det var bara att gå upp. Borlänge hälsade mig välkommen med isande vindar på morgonpromenaden. Jisses så kallt! Långkallingar, överdragsbyxor munkjacka och vinterjacka vart inte alls för kallt! Tjocka mössan fick plockas fram och även tumvantar. HUVVA!

Men idag blir det mest inneaktiviteter. Jenny är på julbord med sin familj och jag plockar lite. Det är en del som ska plockas upp. Inte så mycket. Men det är trevligare att sakerna har en plats i bokhyllan eller i en garderob än att det står i påsar och lådor. Jag har packat upp lite skafferigrejjor och kryddor, så Jenny får väl en chock när hon öppnar sina skåp sen :)

Har nåra grejjor att ta hand om innan jag duschar men när jag gjort det så tänker jag bara mysa med hundarna i soffan och kolla på "Så mycket bättre". Jag missade det igår... så det blir fint det!

1 kommentar:

  1. Flytta till Dalarna på vintern? Du har alltid varit lite tokigare än jag, vad folk än säger!
    lycka till i skogen, kramar

    SvaraRadera