tisdag 23 november 2010

Nu glad!

Idag var det redovisning av projektet. Hade tagit en tid efter lunch så jag hade ett tag att sitta och bli nervös på. Jag vet egentligen inte varför jag var så nervös för jag tycker ju egentligen inte att det är ett dugg jobbigt att stå och prata. Jag har kommit över den rädslan och kan gärna prata inför folk. Men idag var det jääätejobbigt!

Men så vart det min tur och jag pratade på. Mitt i ungefär kände jag hur jag blev alldeles röd om kinderna... sen halsen och sen öronen... DAMN! Men skit samma. Jag visade klart och sen for det upp en massa händer i luften. Första tjejen som ville prata var Louise. Söta Louise... Jag blev så glad när hon sa: "Det är så härligt att lyssna på dig, du är så behaglig. Sen tycker jag att det var jättebra och snyggt, det du gjort. Verkligen jättefint!"

Sen var det fler som ville tycka och tänka och en del tips fick jag på att förbättra mina grejjer, men överlag sa alla att det var jättefint och snyggt. De flesta tyckte att det verkligen skulle passa ett kattpensionat och att jag skulle vara jättestolt över mitt arbete.

Och det var jag! Jag blev alldeles tårögd av alla fina ord och fick kämpa för att det inte skulle synas. Till och med Tomas hade trevliga saker att säga och på nåt sätt kändes det faktiskt väldigt bra. Och en del av de som jag verkligen respekterar av klasskamraterna sa bra grejjer. Jag blev verkligen rörd och det kände så bra!

Efter kom Louise fram och sa till mig att det är så kul att se mig nu jämfört med i början... hon tycker jag har utvecklats så mycket. Mycket skönt att höra! Så efter min redovisning satt jag bara och log :)

Det var lite intressant... för kl 00.30 inatt kom jag på att jag ville göra om infofoldern som jag hade gjort och redan monterat på pannåer. ALLT var klart för redovisning, men jag var inte nöjd med just foldern. Så jag startade datorn och började snickra på den. Den vart inte helt bra... det blev inte färdigredigerat men ändå var det ganska bra och jag blev mycket mer nöjd med den nya. Så summan av kardemumman = SÅ NÖJD NU!

När alla var klara så gav vi Lillemor och Tomas presenter. Lillemor fick en bok och en liten grej och Tomas fick sprayfärg och instruktioner på att vad han än målade med färgerna så ville vi ha bild på det. Så det ska han få lov att hålla! Vi kommer jaga honom med blåslampa. Emelie och jag överlämnade presenterna och jag gav Lillemor hennes present och Emelie Tomas present. Så det blev ju naturligt att vi kramade om den vi gav present... Men jag gick och snodde en kram av honom innan jag gick hem istället :D

Blessin fick följa med efter lunch idag... hon skällde när jag kom hem, alltså innan jag kom in i porten. Sen låg det en lapp i brevlådan som det stod så här på: "Det är absolut inget klagomål! :) Jag vet att du vill veta om din hund skäller, så jag vill bara tala om att hon har skällt och ylat lite idag på förmiddagen. Med vänlig hälsning Grannen" Så jag tog med henne tillbaka till skolan och hon fick sitta längst bak hos mig och Björn. Det gick så bra så och Björn bjöd henne på bulle och pepparkaka :)

Nu firar jag med att laga baconlindade kycklingfiléer och så blir det en stor sallad till med fetaost och keso till. MUMS! Det är jag fasen värd! Ska inte lyfta ett enda finger för skolans räkning ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar