söndag 21 november 2010

Intressanta fakta

I april slutade jag att dricka PepsiMax, det vet ni ju. Men nu ska ni få höra... jag har druckit PepsiMax i 14 år. Och när det var som värst kunde jag dricka ungefär 1,5 liter per dag. I perioder har jag druckit mindre och i perioder mer (och då var det illa!). Men vi säger i snitt 1,5 liter per dag, nästan årets alla dagar. Kolla här:
  • 365 dagar i 14 år = 7665 liter totalt eller om man vill uttrycka det på ett annat sätt drygt 7,6 ton.
  • Om man räknar på att en flaska kostar ca 11 kr plus pant = 76650:- som jag köpt Pepsi för.
  • MEN då har jag fått 15330:- TILLBAKA när jag pantat alla flaskor.
  • Och ibland har jag ju köpt "weekend pack" med fyra flaskor i ett paket, då är det ju billigare. Så OM alla falskor hade varit från weekend pack så hade det kostat = 53665:-
  • Så om alla flaskor var weekend pack hade jag sparat = 22985:-
Lite otäckt att tänka så! Men gör likadant du med, du har säkert nåt som du MÅSTE ha... kolla vad det kostar att köpa det och räkna ut vad det kostat under en 10-års period. Man bli mörkrädd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar