onsdag 3 november 2010

Konst

Jag gillar LEGO. När jag var yngre så var det min allra bästa "leksak". Jag kunde sitta i timmar och plocka med mina bitar. Det allra bästa var TeknikLEGO. Jag byggde rymdskepp, lyftkranar, bilar, ubåtar och allt möjligt. Med det vanliga LEGO:t blev det garage, containrar (som lyftkranen kunde flytta) och ibland hus till gubbarna som körde alla fräsiga fordon.

Ibland önskar jag att jag hade ett litet rum där jag kunde ha lådor med lego... olika färger och storlekar. Ett bord där jag kunde grejja med mitt LEGO. Vilken avkoppling... underbart. Men det är förjäkla dyrt med bitar, även bas-lego är dyrt. Och teknik-legot är ännu dyrare. Men egentligen skulle man investera i lite avkoppling :)



Leker barn med LEGO numera? Har dom tålamod att sitta? Annat var det "på min tid", när inte dataspel och tvspel fanns... Saknar LEGO!

1 kommentar:

  1. Testat bricklink.com? Där brukar Lego vara betydligt billigare än i butik...

    SvaraRadera