tisdag 26 juni 2012

Tiden bara går!

Herregud vad tiden går! Helt plötsligt så är det sommar. Men jag vet inte riktigt om vädergudarna fått det om bakfoten... För här i Borlänge är det ingen sommar. Och idag börjar Peace & Love, då brukar det vara fint väder. Men icke. Inte fint alls kan man säga.

Jag bor så pass till att jag nog kommer höra en del av musiken från konserterna... men baksidan är ju att jag dessutom kommer ligga vaken till SENT på nätterna eftersom dom slutar sent. Men men, det är ju bara ett par dagar.

Midsommar avlöpte lugnt och sansat med trevligt sällskap hemma :) Grillade lite och åt jordgubbar. Lugna gatan. Det var nog tur för sen dagen efter var jag helt golvad... inte av alkohol som man skulle kunna tro... utan av förkylning. Usch! Det har varit ganska hanterbart fram till igår... då kom febern och det är aldrig roligt! Så idag är jag inte helt pigg. Sitter här och nyser som sjutton och hostar... BLÄ.

Men det blir mycket film! Det är kuligt :)

Betalade räkningarna idag, det är ju aldrig roligt. Men när det väl är gjort så är det skönt! Om ett par dagar då allt är draget så ska jag se hur mycket utsvävningar jag kan göra i sommar. Har nåra grejer jag vill göra... får se hur det kan gå att få till!

I övrigt då? Jaaa... jag håller på med mitt sovrum som bäst. "Ny" säng har jag fixat. Fick Lottas gamla 140 säng. Det blev det iallafall. Jag testar och ser hur jag tycker så kan jag byta sen om jag vill. Ska bygga en gavel... och måla den. Det är en enkel gavel... så ny behöver jag bara virke, spik och en pensel. Sen har jag resten! PERFEKT!

Sen ska jag måla två tavlor oxå. Det låter mer fancy än vad det är, men det kommer bli fint! Så ett besök på Ikea och ett på Clas Ohlsson behöver jag. Sen är det fint i sovrummet med! Köket saknar ju bara vita köksstolar och en skrivbordsstol. SEN är det bara hallen och vardagsrummet kvar... Hahaha! Fast det är inte så mycket kvar där. Så det är lugna gatan.

Nehe... lite lunch kanske? INTE kul att äta när man är sjuk och inte har nån smak... men man måste ju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar