tisdag 26 juni 2012

Dagens ungdom

*Telefonen ringer* Jag svarar och kraxar fram "Ja det är Kattis."

Röst: Hej! Jag söker Catharina.
Jag: Ja det är jag.
Han: Jag ringer från Bredband2, hur är det med dig?
Jag: Jaaa... jag är dyngförkyld och kan knappt prata, men i övrigt är det ok.
Han: Jaha, men du då kanske jag ska återkomma en annan dag?
Jag: Ja, vill du göra det så vore det bra.
Han: *får en vådsam hostattack* Oj, nu hostar jag oxå
Jag: Ja, jag smittade snabbt! Utan hångel eller nånting!
Han: Hahahaha! Ja, men då återkommer jag nästa vecka om det går bra?
Jag: Ja visst, gör det.
Han: Det är lugnt. Krya!
Jag: Hej då.

Hahahahaha! Säger man så??? "Krya!" Har man lixom tappat "på dig" på vägen eller? Krya på dig, säger man väl? Och säger man "Det är lugnt" som telefonförsäljare? Hahahaha! Tyckte det var roligt!

"Det är lugnt. Krya!" *fniss*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar