måndag 4 juni 2012

Håll alla tummar och tår

I helgen har jag pratat med en trevlig tjej angående Nelson. Jag fick ett svar på annonsen på honom och skickade den beskrivning om honom som alla får. Vi bestämde oss för att pratas vid i telefon och det gjorde vi i helgen. Hon verkar bra! Hennes sambo är med på noterna och det känns som att det kan bli riktigt bra. Man vet ju aldrig förrän man träffats och allt det där. Men när vi pratade så kändes det bra!

Och om allt nu går enligt plan så ska vi träffas på onsdag, jag åker dit och ser hur dom bor och så där. Sen om allt stämmer så lämnar jag Nelson där. Så får dom prova på lite ett tag, sen om dom vill ha honom så skriver jag över honom senare.

Det känns bra! Och lite vemodigt. För han har ju lixom boat in sig här nu. Vi är vana att ha honom här och han har ju tagit en liten plats i mitt hjärta. Han är inte svår att älska den där hunden! Och det här med skillnaden mellan hanar och tikar... Jag är verkligen en hanhunds-människa! Dom är så mycket coolare och ballare. Dom har nåt som inte tikarna har på samma sätt. Svårt att sätta fingret på. Och då menar jag inte snopp och pungkulor! Utan det är nåt med deras personlighet.

Jag älskar min Blessin. Men Ghibli var nåt alldeles extra. Och Nelson har potential att ta sig en bit på vägen till att ha en sån plats som Ghibli har. Alltså, det är ju en bit kvar, han har ju bara bott här ett par veckor. Men jag vet att ni som har hanar förstår vad jag menar :) Och det finns lixom inga ord som fungerar att förklara det med.

Hur som helst så kommer det kännas när han flyttar, om det nu blir till den här familjen eller nån annan, och jag tror att jag kommer bli lite ledsen. På tisdag kväll ska vi bestämma lite tider och så där. Jag tar nog tåget ner till där dom bor och så får vi träffas ordentligt. Skönt för mig att se vart dom bor och tryggt att få känna efter från bådas håll.

Om det blir bra hos den här familjen så tror jag att han kommer få det kanonbra! Jag hoppas dom klickar och att han charmar dem som han gjort med mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar