fredag 15 juni 2012

Fixat och meckat!

Idag blev en produktiv dag. Fick upp mina gardiner och har fixat vädringsbeslag till fönstrena. Det var lite meck och fix för att få upp gardinerna... Men nu är dom på plats. Mycket nöjd :-)

Men först var det ju krokar som skulle på plats ovanför fönsrena, sen stoppa i lister i ovankant på gardinen som jag strukit. Förborra för öglorna som skulle på kroken sen... Pilla i öglorna, sen hänga upp. Stoppa i rundstaven i nederkant på gardinen och rulla upp.

Sen kom det där svåra... Banden. Vita bomullsband som skulle knytas. Va? Rosetter och grejer. Jisses, en hel vetenskap att få det jämt! Men det gick till slut. Snyggt blev det tycker jag!

Sen var det bara ett fönster till :-)

Plockade lite och fixade där i köket, så nju är det ordning och reda. Vädringsbeslagen fick jag dit utan krångel så nu kan jag ha öppet utan att dom blåser upp. Perfekt.

Det var roligt att borra och skruva lite! Jag gillar ju sånt där... Och när skruvdragaren åker fram så blir jag som en unge... Weeee!

Det börjar verkligen ta sig med lägenheten... Like it!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar