måndag 10 maj 2010

Terrabyte

För ett år sen köpte jag en ny dator. Den var fräsig och snabb. Hade 300GB i hårddisk och 4GB i arbetsminne. En aning snabbare än de 700 MB i arbetsminne som min förra dator hade. Den hade dessutom 18 GB i hårddisk, vilket var STORT när jag köpte den.

Idag fick vi panikköpa en extern hårddisk till Lars dator för att den har säckat ihop. Han har 80 GB på sin hårddisk och 42 var upptagna på hans "mina dokument"... KNÖKFULL! Resten togs ju upp av en massa program och grejjer. Så den säger: Nepp, tänker inte alls starta... icke!!

Iallafall, den nya externa... 1,5 TB. Det är stort. STORT, I tell you! Det ska bli kul att se hur hans dator mår efter att vi städat ner hans alla filer på den gigantiska externa. Bara hålla tungan i rätt mun när man kopierar och tar bort... Eller var det hålla tungan rätt i mun? ;o) Lars är borta på möte så försök er inte på nåra tokiga kommentarer!

Men TerraByte. Jag är lite facinerad. Det känns så stort. Det är stort. TerraByte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar