söndag 9 maj 2010

Nu var det länge sen jag skrev... har mycket på hjärtat :o)

Först måste jag säga... att den här lilla fadäsen  med Volvo... att den dammade in den där lastbilen... det är så roligt! Har ni sett filmen? Om inte, klicka på länken nedan!

Kolla här!

Notera vad dom säger efteråt... "Ladies and gentlemen..." Hahahaha! Det är så skoj! Bilen har ju konstant fart och bara tjongar in baken på lastbilen. Tycker det är väldigt roande...!

Och här då! 

Kolla hur bra det går när dom ska demonstrera windows för världspressen... Hahahhaha!

Roligt!

En annan väldigt rolig sak som hände igår var att jag pratade med en kompis från förr!! Vi gick i samma klass från ettan till nian. Det var väldigt skojjigt att prata minnen och höra vad och hur han mindes saker. Det skilde sig en del ibland men mycket var väldigt lika minnen. Superskoj! En grej som han berättade var denna... klipper in vad vi skrev på msn:

PeGo säger:
nu kom jag på en till sak som du sagt! 
 i typ åttan
Kattis säger:
 Oj då...!
PeGo säger:
 Roland frågade om nån hade hår i skitan
Kattis säger:
 hahaha!
PeGo säger:
 Då svarade du att du inte visste, för du brukar inte kolla dig själv i baken
Kattis säger:
 men guuuuud!
 Hahahahahaha
PeGo säger:
 De tycker jag va ett bra svar, han sa inte så mycket mer sen

Och jag kan ju säga att jag önskar ibland att jag var lika rapp i truten idag... Och att man var lika orädd som då. En annan grej som han mindes lika bra som jag var en lärare vi hade, Christoffer. Han var kanon! En av dom bästa lärarna jag träffade under tiden på högstadiet. Vet inte så här i efterhand om jag lärde mig bäst av honom, men han var skitbra med klassen. Vi hade väl kanske inte en helt enkel klass... så det var inte så lätt att komma som ny lärare hos oss. Men han fixade det och det var kul att Peter mindes honom så oxå.

Sen hade vi vitt skilda minnen om mig som person... jag var otroligt feg och osäker, tyckte det var otroligt jobbigt med konflikter. Men han mindes mig inte alls så, det var lite lustigt. Men man utstrålar säkert andra saker än hur man själv känner sig.

Ytterligare en annan sak kom jag på oxå... under hela högstadiet var jag förtjust och kär i en kille i klassen, Thomas. Men vi fick aldrig till det. Då menar jag inte i sänghalmen! Utan vi blev aldrig ihop... och det var helt och hållet mitt fel! Under hela åttan hade jag en kille, Mårten. Det var min puppylove, han kommer alltid ha en speciell plats. Men Thomas fanns med under hela högstadiet... av och till. Och nu för 4 år sen hade vi återträff med skolan... han kom och han frågade faktiskt mig då varför det aldrig blev nåt. Lite kul eller skönt ändå att han hade tänkt på det han med och kände att han ville fråga. Jag höll ett tal på återträffen... och han var en del av det. Han vart lite rörd och glad. Det var kul.

Iallafall var det väldigt roligt att prata med Peter igår! Jag hoppas vi fortsätter ha kontakt, han har Facebook oxå så jag får se till att hålla kontakten.

Kanske skulle vi fixa en kräftskiva i höst med, det vore skoj!

En annan grej... juristen har sagt sitt. Han är inte intresserad! Jag tog mod till mig och frågade honom om att ses igen. Men han signalerade starkt att han inte var intresserad. SÅ PINSAMT! Men ok, det är skönt att veta. Det enda var sättet han skrev det på... det var uppenbart att han inte var intresserad... men skrev lite lustigt i sitt svar. Jag som hade sån ångest över att fråga... har verkligen tyckt att det är jobbigt! Sen bli tok-dissad... usch! Men men, så kan det vara. Bara att le åt det och aldrig nånsin mer fråga nån om att gå på dejt. ALDRIG! ;o)

Nu är lite utställningplaner lagda för sommaren. Det ska bli kul!!! Ser fram emot det! Jag gjorde inte det i vintras, men nu suger det i utställningstarmen.. :o)

Nu ska jag plugga lite. Ha en bra dag! Hej!

3 kommentarer:

  1. Som sagt - super bra att du frågade! Annars hade du bara gått och grämt dig :). Sen tycker jag att kräftskiva låter skoj, om det nu inte bara inbegriper högstadieklassen förstårs? Kram

    SvaraRadera
  2. Du var ju jättemodig som frågade!

    Jaaaa vad kul vi ska ha i sommar!! :D

    SvaraRadera
  3. Sara:

    Jag funtade på att dra med mig nåra jag med lixom... så givetvis tänkte jag på dig! Vore kul med respektive tycker jag. Så får jag se vad alla lyckats snärja lixom.

    Jenny:

    Ja, kollar man i kalendern nu... räd et rätt körigt! Men shit vad skoj!

    Båda:

    Visst var det bra att jag frågade... men det är lagom skoj att få det rätt upp i fejset. Men nån gång ska ju vara den första! *fniss*

    Kram till er båda!

    SvaraRadera