onsdag 10 juni 2009

Scen som utspelade sig på affären idag...

Liten flicka med sin pappa vid brödhyllan:

Flickan: Pappa, jag vill ha riskakor...!
Pappan: Vad sa du...? (vandrar runt lite tankspritt)
Flickan: Jag vill ha riskakor!
Pappan: VA? Vad är det för larv!? Det är ju bara luft! Jag går inte på affärn och köper luft!
Flickan: Men... jag vill ha det... jag får det för mamma...
Pappan: Jag köper inte luft på affärn! Vill du inte ha Mariekex eller Brago istället?
Flickan: ...jag vill hellre ha riskakor med ostsmak...
Pappan: Men du gillar ju Brago?!
Flickan: ...mmmm... men jag vill inte ha Brago.
Pappan: Då får du inget alls... (sur pappa går mot kassan)
Flickan: ...pappa... Pappa! JAG VILL HA RISKAKOR! (gråten i halsen nu...)
Pappan: Ta det då! Men JAG vill ha brago! (han går och hämtar ett paket Brago med bestämda steg)
Flickan: Tack pappa! (tårarna försvinner snabbt och hon är glad nu!)

Vid kassan:
Flickan står och fingrar på sitt paket med riskakor...
Flickan: Pappa?
Pappan: Mmmmm...
Flickan: Det är socker i Brago...
Pappan: Mmmmm...
Flickan: Det är bättre med riskakor... inget socker i dem.
Pappan: Mmmmmm...
Flickan: Tandtrollen blir inte lika glada av riskakor...
Pappan: Så är det ju.
Flickan: Mamma säger att du är en godisråtta.
Pappan: Jasså du, det säger hon?
Flickan: Mamma säger att råttor dör av råttgift.
Pappan: Ja det stämmer...
Flickan: Hoppas du inte äter råttgift, för då dör du.
Pappan: Mmmmm....
Flickan: Det är därför jag äter riskakor... Så blir jag ingen råtta.
Pappan: Det är ju bra...

RIDÅ!

Ungar är för härliga... och föräldrar lyssnar verkligen inte på sina barn, men dom lyssnar på vartenda ord VI säger! Och... pappan gillade tydligen inte riskakor... *fniss*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar