fredag 26 juni 2009

Oj då, vad sent det vart!

Idag har jag varit på verkstaden och låtit min kompis Jocke grejja med bilen lite. Han bytte olja + filter, tändstift och kollade med datorn om det var nåt spunk nånstans. Inget spunk enligt datorn... Ändå måste bromsarna bak bytas, är inte det konstigt!? Trasigt säger Jocke, inget spunk säger datorn. Jaha... Bromarna är inte elektroniska? *ler* ok då förstår jag! Bild finnes på tändstiften, inte så fula sa Jocke... Fula? Jo rätt så! Men jag antar att "inte så fula" är ett positivt tecken på att motorn inte är så spunkad. Klämmer in en bild på Rivendells nya stjärna... Eller? Nä... Det är Dixie, verkstadshunden som jag fick äran att gå på promenad med. Hon skulle bajsa. Men hon ville inte bajsa. Jocke sa att nu är klockan BAJSA. Men jag antar att Dixie inte kunde klockan... För det kom inget bajs. Vi satt i gräset en stund och filosoferade. Hon lät mig veta att valptänder är vassa och att äta på mina byxor var en hit. När vi skulle gå in igen pekade hon finger åt mig och drog in under en bil. Husse fick komma och locka ut henne. Hon lipade och log hånfullt som om hon tyckte jag var en idiot. Ja ja... Bilen lite mer hel, men inte helt. Sen hem och packa. Nu klar. Har hela garderoben med mig tror jag. Men skit i det! Det är ju semester!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar