onsdag 3 juni 2009

Nu har jag gjort bort mig... REJÄLT!

Shit pomfritt!

Jag skulle hoppa i säng och göra kväll... Plockade ordning och fixade... så skulle jag stänga av BlueTooth-headsetet till telefonen... Tryckte på knappen... la bort headsetet... Skulle stänga av datorn... Hör att det låter nånstans... Långt bort... försöker komma på vart det låter och från vad...

DET ÄR HEADSETET SOM LÅTER! Av någon obskyr anledning så ligger det och ringer! AHHHHH! Sent som fasen... Sliter åt mig det och antar att det är senast slagna nummer som jag råkat ringa upp...

"Hallå... vem är det som ringer?" ...rösten i luren är inte så bekant som den borde vara... SHIT! Men jag svarar (mitt dumma dumma nöt...) "Det är jag!"... inser direkt efter jag har sagt det att om nån frågar vem det är... så antar jag att personen i fråga INTE kan se på displayen vem det är... personen i fråga har INTE mitt nummer lagrat i sin telefon...

"Hallå....?" rösten låter lite mer irriterad... och jag svarar (igen!) "Det är jag..." om än något mindre självsäkert. "Vem är det...?" frågan är befogad kan man tycka MITT I JÄKLA NATTEN!

Här ungefär inser jag.... det är FEL dialekt (den jag pratade med sist pratar inte denna dialekt), det är fel... FEL! Och vad gör man då...? 33 år och kan inte öppna käften.... JAG LÄGGER PÅ! Gör man så!!!??? "klick" i örat på en person som blir väckt mitt i natten av en felringning!

Dum... dumma! Så kollar jag vem det är jag ringt till i "senast slagna nummer"-listan... När jag inser vill jag bara radera mig själv... "Delete"... ta bort...

Det är en släkting på sätt och vis. Ingift släkting... Min morfar var gift med en kvinna innan han dog... hennes son var det! Herregud... och VARFÖR väljer telefon-headsetet-förbannade-grejjen att ringa just honom... av ALLA dom jag har i telefonboken så väljer teknik-helvetet att ringa en person MITT i listan... det är inte ens första eller sista... inte senast slagna eller nåt! Namnet börjar på R för guds skull!

Jag skrev ett sms och förklarade mig... bad om ursäkt... fy fasen vad pinsamt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar