tisdag 30 juni 2009

Min plats på jorden...

Allra längst ut på udden vid Herrvik finns ett område som inte riktigt liknar nåt annat. Havet har, som på så många ställen på Gotland, format kusten och gjort enormt vackra formationer. Här kände jag mig totalt hemma. Aldrig har jag besökt denna plats förut... men jag LÄR komma tillbaka. Det var väldigt mäktigt och lite magiskt.


Ett landmärke som uppfördes under 1700-1800 talet.

Ungefär denna bild finns i guideboken och just denna syn gjorde att jag vill hit och kika... men det var mycket vackrare än jag kunde föreställa mig!
AHA! Det är här ryssarna har sin hemliga gång! Stooort scoop!

Eller??? Kanske är det nån slags tunnel från den där ön därute... för nån kabel eller nåt??

Här har inte havet bara svarvat berget på ett härligt sätt... det har gröpt ut under så att stora block lossnat... Mäktigt. Svårt att förklara... men det här är inga små prylar!

En stackars nånting som lagt sig fär att dö mellan två block...

Mäktigt!

Coooooolt!
Hit kommer jag tillbaka, här hittade jag ett område som var lite som jag... lite annorlunda och lite udda.

1 kommentar:

  1. Men älskade syster... du är inte annorlunda eller udda... Du är speciell och unik!

    SvaraRadera