måndag 29 december 2008

Galet... Vad är det som händer!?

Vilken morgon... Eller det började egentligen förra veckan... Men idag nåddes kulmen! Väckarklockan ringde, jag tog den och stängde av den, vände på mig och skulle sova mera... Jag brukar alltid sätta mig upp och dra av mig täcket, just för att inte somna om... Efter ett par minuter ryckte jag till och insåg mitt misstag!

Upp och vispa runt i vagnen... Hundarna sov gott, dom som brukar ha bråttom upp. Såg att fönstret vid köket stod öppet? Stängde jag inte det? Tydligen inte...? Var det därför jag tyckt att värmen var lite trög igår kväll? Sovit med öppet fönster! Inte undra på att jag fick hämta en filt! Sen på med kläder, äta lite och iväg. På promenaden inser jag att jag går utan mössa och handskar... Kallt! Ni som känner mig vet att jag är noga med handskar åtminstone...

In i bilen, undrar varför jag inte hittar körjournalen... Den ligger där den ska, men jag letar på alla andra möjliga ställen. Kommer till jobbet och ska slå på jobbtelefonen... Fel pinkod! Givetvis slår jag fel tre gånger trots att telefonen varnar...? Telefonen låser sig! Jag ser då när jag går in på jobbet att jag har stövlar på mig! Inte gummistövlar... Utan mina grova gå i skogen stövlar! Fasen! Hoppas jag har mina arbetsskor i väskan... Hade det! Sen in i duschen, det gick iallafall smidigt. Hade precis klätt på mig... Så rycker en kollega upp dörren..! Hade glömt låsa dörren.

Vid fikabordet tar jag kollegans kaffemugg... När jag skulle åka ut på jobb så tog jag alla papper och min pärm... Drog iväg. En annan kollega ringer på min privata telefon (den andra är ju inte på) och frågar om jag är lite tankspridd. Jag har tagit hans papper och hans pärm! Tillbaka igen och bytte grejjer. Jag som alltid har koll! Mer eller mindre iallafall! Kom till första jobbet... Ska betala parkeringen via telefonen som är låst... Ringer in till kontoret, dom skulle ta reda på min puk-kod så jag kunde låsa upp luren... Jag ska ta fram plånboken för att betala parkeringen... Har glömt den hemma! Jag glömmer aldrig plånboken!

Precis då ringer kontoret... Jag får hjälp med att låsa upp luren, skönt! Senare åker jag iväg på nästa jobb, åker helt fel och reflekterar inte ens att jag åker åt fel håll! Sitter i mina egna tankar... När jag vänder och åker åt rätt håll... Hamnar jag i bussfilen... Inser det när jag undrar varför alla i den andra filen glor på mig, jag susar ju bara förbi med ett leende och undrar varför dom köar i den filen... Det är ju fritt fram här! Givetvis blir det rött... Och det kommer en buss bakom! Sitter och skrattar högt nu:) Vad säger man? Jag är inte tankspridd och så här slarvig! Och händer sånt här... Så brukar jag bli sur och grinig. Eller åtminstone lite stressad! Jag bara skrattar... Vad är hemligheten Kattis?

Jo! På södermälar strand skulle jag till en grossist, hämta lite grejjer... Går fram till dörren, vilken brukar öppna sig automatiskt när man kommer, jag bara står där... Hallå... Öppna då... Va fasen... Går fram och tillbaka... Öppna! Det kommer en annan kund, tar i handtaget och öppnar dörren... Jag ler lite och går in, han håller upp dörren...

På vägen ut ser jag den STORA lappen... Orange med svart text..: "Dörröppnaren är trasig, du får dra själv!" Och sen en tomte... Tomten blinkar med ena ögat... Jag vet inte vad jag ska säga! Kattis, du har ju iallafall tur med vädret... Eller nåt!

3 kommentarer:

  1. Hahaha... så blir det när man drömmer om tomten Persbrandt på nätterna! ;)

    Knasfia! =)

    Kram från sys

    SvaraRadera
  2. Jag kom, jag såg, jag läste och fann det galet kul, plus i kanten!

    SvaraRadera
  3. Du ar tokig du. Jag haller nog med din syster, det ar val Persbrandt!! Kram

    SvaraRadera