tisdag 16 december 2008

Denna fina gran står på jobbet... Min chef är rätt rar, han fixar och trixar i lokalerna så man ska känna sig lite ompysslad. Visst är den söt? Men nån julkänsla är det rätt svårt att få i år... Jag hittar inte in i mina traditioner alls... Pyntat, jo det har jag gjort... Men det är det enda. Inte bakat... Inte gjort julgodis... Inte planerat för nånting... Inte köpt julklappar... Vi ska upp till pappa och Mona, vilket ska bli jättetrevligt... Men det känns verkligen inte som om det är exakt en vecka kvar till julafton. Känns bara tomt. Ingen lust att fira jul i år. Det är liksom bara så... Mår egentligen bättre än på länge, livet är riktigt bra just nu. Men fira jul... Det har jag ingen lust med. Mamma är inte hemma heller... Så det blir inte vad det brukar vara. Men det är väl så när man är vuxen... Detta är barnens högtid, vi vuxna ska bara öppna plånboken och laga mat. Imorgon blir det full rulle på jobbet igen, var hemma idag med migrän. Så, nu är det god natt för mig... Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar