onsdag 10 december 2008

Fundilerar

Ligger och ska sova... Men tankarna virvlar runt i huvudet... Stäng av! Jag letar efter fjärrkontrollen för att åtminstone skruva ner ljudet lite... Ibland är det så förbenat svårt att koppla bort tankarna när man ska sova... Hur gör man? Jag har testat att räkna hundar... Inte får! Otäckt med får! Men hundar funkar... Men det går ju så fort, dom är ju bara två! En... Två... Sen då? Fasen! Börjar om... En... Två... Nej, sover inte! En... Två... Inte nu heller! Måste komma på nåt annat, får blir det inte... Otäcka djur! Har bäddat rent idag, skönt! Men kan jag sova? Nopp... Ja ja... Jag lär ju inte somna om jag ligger med mobilen i handen... Så... God natt då!

1 kommentar:

  1. Får som är så fina! De kommer ju i alla möjliga färger och de värmer så skönt på golvet och runt fötterna!

    Men du får prova räkna fårskallar istället, det finns det fler av ;)

    SvaraRadera