onsdag 3 februari 2010

Varm i hjärtat...

Jag kom precis på en sak... men jag återkommer till det snart.

Jag skulle ju berätta om Gotland. Det är så här att jag ska ju ha praktik i slutet på mars och har fått en jättebra plats på Länstyrelsen på Gotland. Det är på deras informationsavdelning och jag kommer få göra en massa olika saker. Det ska bli riktigt kul! Det dom gör idag är att dom sköter webbsidan, skriver tal till landshövdningen, gör informationsmaterial mm. Jag tror det passar mig perfekt som första ställe att praktisera på. Är väldigt glad och nöjd över det!

Sen att få vara 10 veckor på den sagolika ön... ja, jag tror inte att någon som vet vad jag känner för ön tvivlar på att jag är mycket förväntansfull inför min praktik. MYCKET bra praktik och på just Gotland, kan det bli bättre??

Till råga på allt, så har Lars (min handledare) bjudit in mig att besöka dem innan praktiken. Dom står för min resa dit. Japp, häftigt va!? Dom ville så gärna att jag skulle komma och hälsa på, så dom erbjöd sig att betala om jag kunde komma loss från skolan. Jag förhandlade loss en dag med min grupp och kollade med Christa och Lennart. Det var så klart ok att åka... YAY!

Och det var ang detta jag kom på en sak. Det är snö på Gotland nu. Jag har bara sett snö på Gotland en gång tidigare i mitt liv. Jag har varit där mycket, men jag har bara sett snö en gång förut och då var det i den utsträckningen att det låg lite tunt på gräsmattorna bara. Nu, tror jag iallafall, så är det ordentligt med snö iallafall på den västra sidan dit jag ska åka på fredag. Så härligt!

Och sen får jag möta våren på Gotland i år, det ska bli så jävla (rent ut sagt) häftigt! Hoppas hoppas hoppas att vi får en fin vår... Men jag kommer iofs njuta av varje minut.

Gotland är en egen liten värld och minnena jag har därifrån är många. Jag ser verkligen fram emot min praktik...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar