torsdag 11 februari 2010

Spooky!

Nu ska jag berätta en grej... och ni som inte har hund tror mig säkert inte. Men ni som har hund kanske har upplevt nåt liknande... Jag vet inte men jag tror att mina hundar har nån form av medvetande som är på gränsen till övernaturligt.

När jag ska upp till skolan så ställer jag mobilen på alarm och lägger den på hyllan intill sängen. Normalt sett så står den på 06.00. Igår vart det lite sent i säng så jag ville sova lite längre. Klockan ställdes på 06.30. Och det är just det här som gör att jag inser att hundarna har nåt undermedvetet som VET när jag ska upp.

VARJE gång klockan är ställd, vaknar dom ca 30 sekunder innan klockan ringer. Kan vara en minut också, svårt att uppskatta. Men Dom VET att klockan ska ringa alldeles strax. Helt sjukt! När klockan är ställd på 06.00, så vaknar dom 05.59..... varje gång! Och imorse... 06.29. 

Dom VET! Och jag tror ju inte mobilen gör nåt minuten innan... och OM den skulle göra det... hur kan dom känna det? HUR kan dom veta att wake-up-time är inom en minut?

Det är inte en tillfällighet, jag kan ge min högra hand för det. Det händer VARJE gång jag ställer klockan. Och är inte klockan ställd så vaknar dom visserligen tidigt, men inte alls exakt när det annars brukar vara en klocka som ringer.

Om någon har en förklaring, så berätta gärna för mig för jag får inte ihop det.

Och nej, jag sover inte lättare om klockan är ställd. Och om jag gör det nån gång då och då... förklarar inte det deras starka koll på när klockan är ställd. För det är båda som vaknar EXAKT samtidigt. Det är som om nåt händer där minuten innan... Kanske ska skriva till Nokia och fråga?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar