måndag 22 februari 2010

Mycket snö och ingen ficklampa!

Inget bloggande i helgen vart det! Jag åkte ju till Borlänge efter tentan i fredags, nedan följer en kort version av fredagens resa:

Knallade till stationen lagom till att ta det lite lugnt innan tåget gick. Hade kollat innan på sj:s hemsida att det skulle gå ett tåg. Men jag hade i tanken att det kanske skulle bli problem eftersom dom varnat för att det var rörigt.
På stationen stod det "INSTÄLLT, ersatt med buss". Jag bara log, vägrade bli irriterad och sur. Det kom en buss som jag fick hoppa på (hade ingen som helst förhoppning att hinna med det tåg som jag skulle ta till Borlänge från Stockholm.), en klasskompis kom oxå på bussen så jag fick sällskap! Det tog nästan 2 timmar till Sthlm så jag missade ju så klart mitt tåg och på centralen var det kaos.

Men efter en stunds väntan i informationen så fick jag en biljett som jag kunde åka på vilket tåg jag vill med. Bara att invänta ett tåg som jag kunde ta. Hoppade på ett som gick 2 timmar efter det jag skull tagit... jag hade tur för jag stod precis vid den plattformen som tåget skull gå från så jag fick en sittplats... efter 5 minuter kom det rusande folk från ett annat spår. HELA vagnen vart knökfull! Hela tåget var knökfullt!

Det tåget blev bara 20 minuter sent till Borlänge och Jenny hämtade mig vid tåget. Najs!

Sen inträffade ju det kända KAOSET under helgen, så jag insåg att egentligen kanske jag hade gjort bäst i att stanna hemma. Men det var ju inge roligt!

Hade en jättemysig helg hos Jenny, vi lufsade runt i mjukisbyxor... pratade skit och kollade tv. Hundarna busade och sov om vartannat, för ute ville dom inte vara. Kallt och blåsigt i Dalarna! Jenny bodde så fint i en liten stuga/hus. Lite avis... Men tyvärr tog helgen slut lite fööör fort. Det var ju frågan dock om jag skulle ta mig hem...

Tåget gick i tid, det enda i hela Sverige tror jag. Vi var 20 minuter sena till centralen men jag skulle hunnit med mitt tåg om det hade gått... INSTÄLLT. Det var en rätt kul upplevelse att se alla galna människor i tumultet på centralen. Var det kaos i fredags var det MEGAKAOS igår! Men jag vägrade bli grinig denna gång med. Tog en lapp till informationen... 200 nummer före! Då erbjöd sig Johan att köra mig hem.

Tackade och tog emot! Det kostade mig en tankning gas i hans bil och en påse godis. Sen deal-ade jag till mig att vi stannade på Citygross och handlade oxå... BRA!

Så jag kom hem, även om det tog tid. Det som suger lite... är att jag ska upp och hämta Blessin igen till helgen. Skulle vara hur mysigt som helst att umgås med Jenny... men hela den här resgrejjen är ju lagom skojsigt! Får se hur jag får ihop det... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar