måndag 8 februari 2010

Tok och sen lite matmuffins

Finns nåra saker att avhandla i detta inlägg så jag tar det bara rakt upp och ner.

Först två saker att bli sur på:
  1. Dom här telefon-säljar-mupparna som står utanför affärer och i köpcentrum! Jag verkligen börjar avsky dem! "Ringer du med Tele2?" deras fråga som skjuter ut över mig när jag går förbi. Jag har provat ALLT! Tittar åt ett annat håll, ignorerar, är artig, fräser... Tar dom ett nej? Nehe! Icke... jag blir så förbannad! Säger jag nej tack så är det väl nej tack? Eller?? Jag sa till inne på Hemköp, dom ska fan få veta att man inte gillar det. Då sa hon i kassan att dom oxå var sura på att dom stod där och muppade! Så vi surade lite ihop... skönt!
  2. Jehovas vittnen som ringer på dörren. Tycker verkligen inte om deras strategi! Idag ringde det på dörren... två stycken stod utanför... "Hej, vill du läsa en text som jag tror du finner intressant?" frågade han... "Nej det tror jag inte, vad handlar det om?" frågade jag. Han ville inte svara på det utan höll fram en tidning som var uppslagen. Jag vände på den och såg Jehovas namn. "Nej tack." sa jag. "Men men men..." sa han påstridigt... Vad var det i "nej tack" som du inte förstod???
Sen måste jag berätta... hahaha... härom dagen när jag sov hos Johan, så hade vi lagt oss för att sova. Jag i arbetsrummet och Johan i sitt sovrum... Vi hade pratat hund innan vi gick och la oss... och jag fortsatte fundera på hundar och en massa hundrelaterat. Så helt plötsligt så tänker jag att jag ska säga till hundarna som busar i min tanke/dröm... Och vad gör jag? Jooo... skäller! Inte bråkar/skäller... utan skäller som en hund! Hahahaha! Ett gällt skall! Johan ropade och undrade vad jag höll på med... "Jag skäller!" svarar jag. "Ok... varför?" frågar han. "Vet inte, men jag skäller...!"

Idag har jag bakat matmuffins! Dom första var väl så där... just nu står nästa plåt på bänken och svalnar. Dom tror jag på! Ska smaka snart, när dom svalnat lite. Tänkte att det var lite mysigt att ha i frysen... om man måste ha nåt lite snabbt.

Nu diska... Lagom skoj, men måste ju göras...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar