fredag 26 februari 2010

Töväder idag!

Jo... så får man snart ta fram stövlarna då! Idag (och igår kväll) har vi plusgrader och snön börjar smälta. BIG TIME! Vatten överallt! Ska bli intressant att se vart allt tar vägen nu när det smälter. All snö som ska bli vatten som ska ta vägen nånstans...

Jag tog cykeln och skulle inhandla lite smått till en köttgryta som jag vill göra i helgen. Mamma gjorde en mycket god indisk (eller iallafall lite inspiration från indiskt) gryta i julas som jag vill göra. Så jag ska se om jag kan hitta nåt recept eller nåt jag kan använda. Annars höftar jag väl som jag bukar. Funderar på att tärna i potatis på slutet... så det blir en "allt-i-ett" gryta. Det brukar vara smaskens. Med en knäckemacka till... Naan-bröd ska det väl vara egentligen, men det blir det inget av med. Rätt omständigt att baka och asdyrt att köpa.

Iallafall... jag tog cykeln :o) och idag var det inte lika tungt att cykla! På bar asfalt är det inte så tungt. Riktigt kuligt att cykla då ju! Men det var tur att jag hade myskläder... för det stänkte en del från bilar och även från cykeln.

Har suttit med skolarbete under dagen... nu har jag lite paus... men sen ska jag väl laga nåt att stoppa i magen. Vet inte riktigt vad bara... Köttgryta blir det imorgon. Hmm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar