lördag 27 februari 2010

Jag somnade...

Låg i sängen och kollade curlingen... Team Anette Norberg som spelade finalen. Det var spännande som sjutton... Efter 4:e omgången somnade jag! VA!? Vad sjutton! Och nån gång under natten måste jag ha stängt av tv:n för den var inte på när jag vaknade.

Så det första jag gjorde när jag vaknade var att slå på datorn och gå in på Aftonbladet:



Jag missade det... men GUUUUD vad härligt för tjejerna! Ni är såååå bra! Så coola och fantastiska! TEAM NORBERG RULES! Fick gråta en skvätt till frukostgröten när jag såg medaljutdelningen. Men vem är den femte tjejen??? Har dom en reserv? Kajsa Bergström hette hon visst... lillasyster till en av de andra. Men är hon reserv eller vad?

Skidskytte-killarna sköt ju bort sig, men jag tyckte dom var duktiga ändå! Jag menar... hur enkelt kan det vara att skjuta perfekt när man vet vad som står på spel. JA, jag vet. Det är det dom tränar på... att vara som bäst när det gäller. Men jag tycker ändå dom var duktiga!

Anja Persson stackarn då... Hon har alltid sån press på sig. Hon är favorit inför varje mästerskap och gör hon bra åk, höjer vi henne till skyarna. Men gör hon ett dåligt åk... är hon ett fiasko. Stackars människa. Hon har säkert allra högst förväntningar av oss alla, dom krav hon ställer på sig själv är ibland orimliga. Hennes bronsmedalj var så himla välförtjänt och jag bölade som en liten unge när hon fick sin blombukett! GO ANJA! Jag gillar dig och tycker att du är asbra!

Idag är det curlingherrarnas bronsmatch och skidtjejernas masstart. Spännande!

Jo just det! Och köttgryta så klart! :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar