tisdag 23 februari 2010

Cyklade idag!

Jaaa... vad säger man? Jag cyklade idag... Det gick bra. Mestadels! Hahahaha! Lite slirigt och så där men det funkade! Men hörrni... jobbigt! Har ni testat att cykla i 5 cm nysnö? Det är faktiskt lite jobbigt faktiskt. Det är det!

Min gelsadel som skulle behövts till min stackars beniga rumpa (hihi) är utlånad på obestämd tid... så jag måste köpa ny! Undrar om dom kommer med värme i? Så kallt om mutten och rumpen! För det första är ju sadeln kall i sig... sen drar det ju in isvindar UNDER sadeln. Uppepå det blir det ju lixom en tunnel in mellan benen när man sitter på sadeln... plus att det är istid ute. Stackars mutt! 

Sen kanske det vore en hit att ha långkallingar på nästa gång... satan i gatan vad kallt om låren! Huvva!

Lektionen var inställd idag så det var bara att hoppa på cykeln igen och trampa hemåt. Insåg idag att det är uppförsbacke hela vägen hem typ... och att cykel med grova däck rullar dåligt i mjuk snö. Fick för mig att cykla till Coop och handla lite toapapper och annat som jag behövde. Uppe på bron över järnvägen hoppade jag på cykeln efter att ha lett den en bit i djupsnö och drod ner för backen... Weeeeee! Insåg mitt i backen att vägen svängde längst ner. Och att där var det en stooor snövall som skulle ta emot mig. Hahaha! Jag hann bromsa... men det var svajjigt! Sen gick jag sista biten till Coop.

Funderade på att gå in på ÖoB och fråga: - Hej, har ni muttvärmare här?
Men jag gjorde inte det... ångrar lite att jag inte gjorde det... För det var väldigt kallt att åka hem på den kalla sadeln. Stackars... Jag får väl lägga på en kudde imorron. Lite varmt och lite mjukt! 
Sen när jag kom hem såg cykelstället ut så här:


















Fick kånka ner cykeln i cykelrummet igen och den var nog glad över det. Får stå varm och tina lite.

Väl inne var det mjukisbyxa på och försöka tina upp låren... Tänkte att en blodapelsin skulle sitta fint! Så jag skalade och såg att den var lite ljusa klyftor... men åt ändå glatt första klyftan. SUR SUR SUR! Iiiiiiiiii! SURT som sjutton! Visst kanske blodapelsin är lite syrligare... men det här vart suuuurt! Sen insåg jag att det var en grape. Hela ansiktet drog ihop sig! Iiiiii!

Dagens lärdomar:
  1. Det är tungt att cykla i snö.
  2. Att kunna cykla sitter i, men att premiärcykla (för året) i februari är en intressant upplevelse.
  3. En uppfinning som håller mutt och skinkor på cykeln varma efterlyses!
  4. En grape bland apelsinerna kan chocka smaklökarna ordentligt.
  5. Jag saknar lyxen att ha bil.
Ta hand om er i snöyran! Najs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar