söndag 7 februari 2010

Längre rapport!

Nu hemma igen! Lång helg blev det... men det var trevligt!

Tänkte berätta mer om Gotland. Jag var och hälsade på Länsstyrelsen i Visby i fredags. Flög dit fredag morgon, Lars mötte mig och vi körde genom ett vitt Visby. Lars körde genom gränderna i Visby och jag blev näst intill hänförd över hur vackert det var! Eller, jag blev faktiskt rätt stum... jag har aldrig sett Visby på detta sätt. Helt insvept i vit skimrande snö.

En häftig grej med staden var att det var just... vitt. Dom saltar inte på Gotland och snön får vara så vit som den är när den faller. Dom sandar, men allra mest är det bara vitt. Helt fantastiskt! Och solen sken. Jag vet inte vad jag ska säga, men jag tror jag blev kär... där och då! Inte i Lars! I staden. Älskade jag den inte innan... så gör jag det med hela själen efter i fredags. Jag har tagit en massa bilder... men givetvis glömde jag usb-minnet i sthlm när jag åkte hem... men jag ska visa er. Det var sagolikt.

Iallafall, jag och Lars kom till kontoret och han visade mig runt. Jag fick hälsa på en massa folk som jag inte kommer ihåg namnet på. Men alla var väldigt trevliga och hälsade mig välkommen. Sen vart det fika, jag fick träffa en massa mer folk. Informationsavdelningen var rätt liten men hade samarbete med nästan alla andra avdelningar. Lunch på stan med Lars och sen tog vi varsin kamera och gick runt i Visby och fotade i 2 timmar. UNDERBART!

När Lars sen lämnade mig på flygplatsen var jag så nöjd med besöket! Öppna armar som välkomnade mig, underbara timmar i Visby och förhoppningsvis vackra bilder. Det ska bli så in i bäng kul att praktisera där. AS-kul!

När jag landade på Bromma var jag skit-trött. Skulle ta mig kommunalt till Sigtuna från Bromma. Jag lyckades... men inser att Stockholm flyttar jag kanske inte tillbaka till om jag kan undvika... sååååååå mycket folk ju! ÖVERALLT! Huvva...!

Lets Dance och tidigt i säng fick avsluta fredagen. Nöjd med en riktigt bra dag var jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar