onsdag 17 februari 2010

Blodbad!

När jag kom hem på lunchen idag var det blod överallt! Ghibli var glad och pigg, det var ju bra. Men i hundsängarna var det blod, i min säng var det utsmetat blod på lakanen och överkastet, på väggarna runt sängen var det blod...

Ok??!! Slagfält modell mindre!

När vi kom in från prommisen såg jag ett skrapsår uppe på Ghiblis nos. Han hade fått ett halvt grisöra när jag gick i morse, han hade troligtvis bäddat ner det i min säng. Mycket riktigt! Det låg under täcket, så fint så! Han har troligen gått runt och "bäddat" och grävt ner det lite överallt tills han tyckte att under täcket var bra.

Först gräver han med tassarna och sen "buffar" han med nosen... "buffet" kan bli rätt våldsamt, därav att han skavt av skinnet på nosen. Lika glad är han för det! Och jag fick ju rena lakan igen. Men det betyder att jag måste duscha av mig innan jag hoppar i säng... jag kan ju inte lägga mig utan att duscha... Håret kan jag ju inte tvätta... men kroppen...

Så får det bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar