fredag 2 maj 2014

Katastrofnatt

Natten till igår var det katastrof med sömnen. Jag började grubbla och när man väl börjar så är det ju hopplöst att somna. Tror att jag kollade på klockan sista gången strax innan halv tre. Vid kvart över tre vaknade Erik och gick upp på toa. Efter det somnade han inte om utan gick upp sen vid fyra. Då somnade jag nog om lite hjälpligt tror jag och vaknade sen igen vid sju.

När jag gick upp hittade jag Erik sovandes på soffan och fick med honom in i sängen, tänkte att vi måste sova mer. Han hade fått så ont i huvudet av att sitta vid datorn så han la sig på soffan. Vi slumrade lite till men sen gick vi upp.

Vi hade satt upp lite gardiner på onsdagskvällen, men inte köpt tillräckligt med grejer till alla fönster så vi drog iväg till Ikea för att köpa mer. Hem igen och så började vi fixa. Det tog tid alltså! Det är inte bara såna där krokar som ska upp och att man lägger en stång i... nej då. Vi skulle ju ha fina skenor och grejer. FINT! Men vilket meck. Nu är iallafall 2 av tre på plats och det ser väldigt bra ut. Är mycket nöjd!

Jag tog tag i att plantera om lite blommor efter gardinuppsättningen. Det var två som helt vuxit ur sina krukor så dom fick sig varsin lite större och sen en sväng i duschen. Vet inte om det är rätt, men alltid när jag planterar om så kör jag dem en sväng i duschen. Dom blir så fina och glada då.

När vi plockar reda på alla verktyg och fixat undan allt skräp efter gardinmeckandet så fick Erik ett ryck och började plocka ordning i klädkammaren. Det var en del saker som skulle ner i källaren och en del grejer skulle slängas. Vi hjälptes åt att bära ner och nu är det kanonfint inne i klädkammaren. Så pass att källsorteringen får plats där! Lycka i stor skala då jag irriterat mig på påsarna som stått i köket och varit fula. Nu är det verkligen ett fint hem vi har. Gillar ordning och reda och gillar att det är lättstädat och fint.

På kvällen kom Jocke och vi kollade på en del av den faktikst väldigt tråkiga Humorgalan. Det brukar vara bra tycker jag! Men inte i år. Tyckte det mesta var riktigt dåligt faktiskt.

Vi somnade iallafall ovaggade på kvällen igår, det var skönt. Har sovit ok. Drömmer mycket konstigt och kan vakna av att jag andas häftigt och känner stor oro. Erik skulle jobba idag, så klockan ringde sju. Sen dess har jag varit igång och städat köket, lyssnat ljudbok, gjort en egen variant av "Sheperds pie", städat upp efter mig igen och sen packat väskan inför vår lilla trip till Sthlm i helgen. Vi ska åka dit en kort sväng mest för att komma bort lite. Har inga planer alls mer än att äta god hotellfrukost och ha det bra.

I eftermiddag innan vi åker så ska jag på undersökning på sjukhuset. Har känt att det kanske inte står rätt till efter infektionen och ringde dem ang det. Dom ville att jag skulle komma in så jag fick en tid idag. Oavsett om det bara är hjärnspöken eller om det verklgen är nåt så vill jag att det kollas upp.  Jag har tid 2 timmar innan tåget går... så jag hoppas att det slipper bli stress. Men det var enda tiden dom hade, så jag ville iallafall ha den.

För övrigt så tror jag att blödningen efter missfallet har gett med sig nu, det är skönt. Det blir som ett första delmål i en lång rad av mål. Det är fysiskt skönt att slippa det så klart, men det är oxå psykiskt väldgt skönt då det känns som ett tecken på att jag läker. Och att det tar tid att läka är ialla fall ingen överdrift. Usch vilken tuff vecka det har varit. Men nu börjar det lätta lite och att hålla sig lite sysselsatt med saker som gör mig glad känns bra.

Nu ska jag se till att min sambo äter lite lunch så han kan åka iväg till jobbet sen. Han kom hem en stund för att sen åka igen efter lunch.

Maj, det är helt galet. Redan maj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar