söndag 11 maj 2014

Sjuk :(

Ja jag är sjuk, var alldeles nysig och hade ont i halsen i fredags så jag var hemma efter att vi varit på sjukhuset. Jag hoppades att det inte skulle bli så farligt, men på lördagen vaknade jag jättetidigt av att halsen sved och gjorde ont riktigt ordentligt. Gick upp och värmde oboy (eftersom jag inte tycker om the), det brukar linda med varmt att dricka. Men det vart bara lite bättre så sen hade jag ju lyckats väcka Erik och så var vi båda vakna.

Sen dess har det mest blivit sofflocket för min del. Erik har grejat lite, lagat lite mat till mig och så. Och i morse kände jag att öronen sprängde oxå. Roligt!

Det sitter slem i hela luftsystemet och jag hostar. Det verkar sitta fast ordentligt så Erik åkte och köpte slemlösande till mig. Vet inte om det hjälper än, men kanske så släpper det snart. Blir dte inte bättre till imorgon så får jag kanske ringa till vårdcentralen.

I övrigt inte så mycket nytt. Det otroligt tunga i veckan ligger lite kvar här hemma som en våt matta, men vi pratar om det och låter det luftas. Både jag och Erik tycker det känns bra att släppa ut så mycket vi kan. Sen är det inte alltid så att man kan sätta ord på allting på en gång utan behöver lite tid att fundera på egen hand. Hur som helst så tror jag kroppen kommer igång igen som den ska. Det är väldigt skönt i allt det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar