tisdag 29 april 2014

Inte helt bra

Igår var ju första dagen på jobbet på heltid. Jag tyckte det gick bra på förmiddagen. Det är faktureringstider så jag satt i min lilla värld och fakturerade. Det är skönt på sätt och vis då jag kan sitta just lite för mig själv och greja. Jag behöver inte prata i telefon eller så.

Jag lyckades även gå upp och äta lunch tillsammans med de andra vilket jag inte har gjort än sen jag kom tillbaka. På eftermiddagen så blev klockan lite efter tre och då bara slog det till. Huvudvärken sprängde och jag tog bara helt slut. Svårt att sätta fingret på vad det är eller hur det känns men jag blev helt färdig. Jag packade ihop mig och åkte hem, fanns inte så mycket mer att göra just då.

Det blev raka vägen hem och väl hemma så kastade jag mig på sängen. Erik kom hem ungefär samtidigt och vi låg och pratade en stund. Sen var det tänkt att jag skulle gå och hämta ett paket men jag orkade verkligen inte. Det var totalt slut på energi helt och hållet. Vi lyckades i alla fall laga lite mat och åt till ett avsnitt av Game of Thrones. Sen var det soffläge.

Kände mig inte alls bra... det var mycket tankar och stora tvivel som for genom huvudet på mig igår. Till slut sa Erik att vi måste åka till Ica Maxi och köpa Piggelin-glass. Vi har egentligen slutat äta skräp i veckorna (är det tänkt i alla fall) men igår behövde vi tröst. Vi har båda fastnat för Piggelin så det blev två kartonger med såna på Ica Maxi. Sen åkte vi hem och åt lite såna i soffan och zappade på tv:n.

Jag var tvungen att tvinga mig i säng sen en stund efter läggdags. Sov oroligt och vaknade lika trött som när jag gick och la mig. Idag känns det ungefär lika. Försöker att inte tänka för mycket heller och känna efter, men där är svårt att inte falla in i de tunga.

Ska få komma på en undersökning på gyn på fredag, känner att jag behöver få koll på att det har fungerat bra med antibiotikan och att det verkar ok. Det finns en oro i kroppen att nåt inte är som det ska. Dom var väldigt goa när jag ringde och förstod precis hur jag kände och det var inget problem att få en tid. Får vänta tills på fredag, men det känns ok tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar