söndag 4 november 2012

Sweet sunday

Söndag! Idag är det den värsta dagen på hela veckan. Men det skiter jag i. Jag tog sovmorgon och en snabb frukost med lite yoghurt. Sen blev det långis med Blessin runt SSAB. Det låter föga vackert, men den vägen är ganska rogivande på nåt sätt. Det finns nåt häftigt med stora industrier och apparaten runt dem. Jag gillar det hårda och lite smutsiga. Får man säga så? Det kanske inte är helt politiskt korrekt? Men jag gillar betong, stål och hårda material. En av de finaste platserna i denna kategori är Furillen på Gotland. Inte så otippat att jag tycker det kanske. En gång Gotland, alltid Gotland ;)

Vackert så det förslår!
Iallafall, så gick vi runt SSAB, tyvärr ganska grått idag. Men skönt ändå. Har en ny bok inlagd i telefonen, så det var Harry Bosch och Mickey Haller för hela slanten i nästan 7 km. Blessin nöjd, matte nöjd och söndagen inledd på ett skönt sätt. Snart blir det ett bad och kanske lite mer bok. Tänker faktiskt inte göra så mycket mer idag. Känns som en sån dag, lite film eller tv och så en massa gos med hunden. Så får det bli!

Kika in på Furillens hemsida, det är grymt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar