torsdag 8 november 2012

Ny bok inladdad

Min bra-iga Michael Connelly-bok tog slut precis innan jag gick ut på kvällis. Typiskt! Men så hade jag en till med Mickey Haller. Mycket bra! Det blir perfekt att börja på den imorgon på morgonpromenaden. Det är en av de bästa sakerna med ljudböcker, att man kan ta med dem på promenaderna. Skönt att få lite sällskap i örat och bra sätt att gå lite längre. Är det en bra bok så kan jag gå långt och knalla på rätt bra. Win-win :)

Gjorde för övrigt en grymt god kyckling idag. Lite soya, olja och kryddor utanpå och två limefrukter inuti. Sen ner i lergrytan och in i ugnen. Så enkelt och så gott. Saftigt och mumsigt!

Lyckades även klämma in ett pass på finaste Friskis. Det var ett nytt pass, ett som jag inte testat förut. Instruktören hette Adam och det var ett medelpass. Det ska vara lite tuffare än bas som jag brukar gå på. Det jag gillar med baspassen är att man kan göra dem ruggigt jobbiga om man vill. Det är ganska enkla steg och kombinationer, men man kan ta i och göra dem större och jobbigare. På det här passet så var det lite fler upprepningar av rörelserna och på så sätt vart det jobbigare. Varje muskel fick jobba lite längre. Nu var det lite enklare kombinationer än jag väntat mig, men ändå tog jag ut mig ganska rejält eftersom vi gjorde varje rörelse många gånger. Skönt att åka hem och vara lite skakis i benen.

Nu blir det nattis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar