måndag 5 november 2012

Det är roligt med Friskis!

Jag är ganska lat. Eller det är jag nog inte egentligen. Men jag drar mig ofta för att ta mig iväg och träna. Skulle behöva nån som sparkar mig i baken och jagar iväg mig. Men iallafall :)

Idag på förmiddagen kom Jenny hit med sina hundar, hon ska till London och hundarna ska vara här i veckan. Då lämnade hon bilen oxå, så idag kunde jag inte ens skylla på dåligt väder. Det var bara att dra iväg till Friskis och knipa käft. Jag blir alltid så glad när jag kommer dit. Det roar mig väldigt hela formatet "Friskis & Svettis". Här i Borlänge håller dom på och bygger om, så just nu är det lite rörigt. Men det kommer bli skitbra sen när det är klart.

Hela apparaten Friskis & Svettis är lite så där klämkäckt och glada miner. Erkänn att ni tänker lite grann att det är lite tantigt och fånigt? Lite hon på 80-talet i spandex och tights, hojtandes "kniiiip". Visst är det så? Lite så tänker ni?

Och jag tänker så varje gång! Jag ler alltid när jag går in där. För jag tänker på såna där spandex och "kniiip". Hahaha! Men just för att jag tänker det så flinar jag när jag går in. För jag vet ju att det inte är så. Jag kan dock inte riktigt låta bli att vara lite knäpp och föreställa mig ledarna i spandex :)

På Friskis finns ett modernt gym, Indoor walking, spinning och en massa olika saker. Sen har dom jympa. Det är det jag brukar gå på. På andra ställen så kallas det att gå på ett "pass" eller ha gruppträning. Men det är egentligen samma sak. Man flaxar runt och gör olika rörelser i takt till musik. På andra ställen står man oftast på rad och har ledaren framför sig. Hihi.. på Friskis står alla runt ledaren och man är många fler. Och när musiken drar igång så är det som att en hel sal med människor släpper loss alla sina endorfiner av glädje.

När jag ser mig omkring så är det leenden, ett vilt viftande och unisona rörelser. Det gör mig glad! Ledarna är energiknippen ut i fingerspetsarna och det är väldigt svårt att inte haka på. När svetten idag droppade ner på golvet i en ryggövning så log jag igen. För "jympa" på Friskis är inte bara en stund med lite rörelse. Det ÄR verkligen träning och man blir trött! Jag skulle personligen vilja ha lite längre pass, men tar man i så är det verkligen en genomkörare.

Nu är jag iallafall duschad och har intagit räkmacka, inget synd om mig alls!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar