fredag 9 november 2012

Pussel

Visst är det ett skönt mönster på pussel? Jag tycker både formen på bitarna och hur dom passar ihop känns så härligt. Sen är det ganska rogivande att lägga pussel oxå, men just formerna på bitarna är så mysiga tycker jag.

Är det inte underbart med pussel?

Sen är det lite så att jag har alltid sett livet lite grann som ett pussel. Man letar efter bitar som passar och som går att lägga in i ett mönster. Och alla livspussel är ju så olika, när det väl är lagt så ser alla väldigt olika ut. Sen tror jag att det finns en mening med varje bit. Att den passar just i ditt pussel.

Oj det blir väldigt filosofiskt nu känner jag. Men jag gillar pussel! Det är snyggt och det är härligt med pussel. Dom mjuka kanterna, kombinationen mellan vinklar och mjuka former. Gillar't!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar