söndag 1 juli 2012

Köpa korv

Igår var jag på piratfest. Dte betydde ju att jag spökade ut mig en del. Typ. Det var lixom svart kajal och bandana och hela kittet. Plastsvärd och ja ni vet. På vägen till Sara där vi skulle slå in present till värdparet så stannade vi på korvmojjen i Säter. Jag hade inte hunnit med att äta nån lunch så jag behövde nåt i magen.

Jag stolpade ut i min utstyrsel och folk som stod där flinade... Men skit samma tänkte jag. Han i luckan på mojjen flinade och visste inte hur han skulle bete sig. Skruvade på sig och såg alldeles obekväm ut. När jag kom fram:

Jag: Hej, två grillade korvar och en Trocadero.
Han: Hihi... ok.
Jag: Du bara flinar du.
Han: *fniss* jaaa...
Jag: Tycker du att jag ser fånig ut?
Han: Nej nej... *fniss*
Jag: Jag ska på piratfest så jag har klätt ut mig.
Han: Jag tycker du är snygg.
Jag: Tack tack, men jag har alltså klätt ut mig för att gå på maskerad.
Han: Jasså? Jag tycker du är jättesnygg.
Jag: Tack då!

Sen kunde han inte slita ögonen från mig och det vart lixom nästan så där lite löjligt. Han fjompade sig som värsta tonåringen. Så när han skulle ge mig läsken så gav han mig en Loka.

Jag: Jag hade beställt en Trocadero.
Han: Oj då! Ja jag vet inte vad jag gör... jag blir så... Varsågod.
Jag: Tack :)

Ok, det är VÄLDIGT sällan som nån spontant säger att jag är snygg... Och igår spökade jag ut mig med överdrivet smink och scarf på skallen och hela kittet. DÅ är jag snygg. Tack korvmojj-killen, men det känns så där faktiskt.

Hur som helst var det trevligt igår. Lyckad kväll!

1 kommentar:

  1. Du är snygg, du kanske bara behöver höra det lite oftare från fler?

    SvaraRadera