måndag 9 juli 2012

Helgen och veckan

I fredags var jag på folkteater eller vad det heter. Det var i Dala-Husby, jag och Jenny gick med hennes mamma och nåra kompisar till henne. Det var skitkul! Själva teatern var rolig och som fars ungefär. Eller man kan nog säga att det var fars. Kul!

Men det roligaste var nog ändå att det var ju BRED dialekt på nåra av dem. Hahahaha! Det var inte helt lätt att fatta alla ord. Men så klart var det väl just det som var lite meningen, att dte skulle vara bred dialekt. Och det var det. Daaaaaaalaaarna!

Sen på lördag morgon tog jag bussen till Sthlm och träffade mina syskon. Det var dags för syskonträff. ROLIGT! Vi brukar försöka se till att ses och bara umgås med jämna mellanrum. Och så i lördags var det dags. Vi gick på Gröna Lund. Inte ensamma dock... När vi kom dit var det redan mycket folk, men det gick förhållandevis smidigt ändå med alla attraktioner och köer. Det blev mer och mer folk framåt eftermiddagen. Det var Sommarkrysset i lördags och så klart var folk där för den sakens skull oxå.

Solen gassade och det var GALET kvavt. Så vi gav upp vid 17-tiden. Tog oss in till stan och gick på Fridays i Kungsträdgården. God mat... men USEL service och personal! Vi fick ett bord som låg precis vid dörren till disken. Och jag vet inte vad dom pysslade med där inne... men vi hörde knappt vad vi sa ibland för dom krossade glas på löpande band där inne. Och inte ETT glas utan det lät som om dom hade glaskrossarfest. Servitrisen tog nästan tallriken från oss medan vi åt och hon var inte särskilt trevlig heller.

Hade man inte varit så svensk så hade jag inte betalat en spänn för min mat. Den var kall för det första, men sen den servicen... nej tack. Men jag klagade inte så mycket. Jag sa dock till att det bordet som vi fick inte borde ha varit ett bord för gäster. GALET dålig placering. Hon bad om ursäkt... men ingen kompensation eller så. DÅLIGT Fridays! Dit går jag inte igen. maten smakade bra, men min var som sagt kall och Ina, brors flickvän, fick inte dte hon beställt och det tog en jäkla tid att få ordning på allt så vi hade det vi skulle ha.

Efter middagen åkte vi hem på varsitt håll. Jag och Lotta damp ner i soffan och var nästan lite bakis :) Fast vi inte druckit nåt alls. Jag tror värmen och alla attraktioner hade gjort oss såna! Så vid tio så gav jag upp och gick och la mig. Kollade telefonen en stund men sen somnade jag som en sten.

När jag vaknade hade jag sovit djup i nästan 10 timmar :) Skönt!

Innan jag åkte hem mötte jag upp Malin och Ina på Medborgarplatsen. Vi skulle till The English Store och kolla lite. Shoppade lite gottit och sen åkte jag och Malin till Centralen, dags för hemfärd.

Jag tog Masexpressen hem igen och det fungerar väldigt bra tycker jag, det här med buss. Tumme upp för det!

TACK alla mina underbara syskon för denna gång! Ni är underbara och fantastiska på alla sätt och vis, jag är otroligt lyckligt lottad att jag har er! Massor med kramar! Och Ina, tack till dig med så klart :)

Söndagen bjöd på sushi med bästaste Jenny som hämtade mig vid bussen. Vi bubblade lite och sen städade jag resten av kvällen. Mamma och Leif kommer idag nämligen, dom är på roadtrip i bilen och hade vägarna förbi. Då måste det ju vara fint!

Nu i veckan blir det lite jobb, har fått ett uppdrag. Ett kort ett, men det är kul ändå! Så jag sitter hemma lite grann och jobbar, Jennys hundar är här nämligen. Sen kommer jag vara på kontoret när chefen är där. Perfekt att kunna alternera lite. Mycket bra!

Sen är det semester! Fantastiskt! Inget planerat direkt. Men lite utflykter här i krokarna blir det. Trevligt! Och sen ska jag försöka bygga min sänggavel. Jag har frågat Jennys pappa om han har en gersåg att låna ut och det har han. Så jag köper kanske virke och åker dit och kapar. Lättare där i deras trädgård än hemma i lägenheten. Så tar jag hem virket sen och monterar ihop det hemma. Målningen är bäst att göra hemma oxå eftersom det ska torka och målas igen. Det kommer bli kanon känner jag! FINT!

Nu blev det lång här... men nu slutar jag! Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar