torsdag 12 juli 2012

Granatäpple?

Var på Willys och handlade idag. Skulle köpa Lactacyd tvål. Jag har den för att tvätta smulan. Ja det vet ni ju, jag skrev ju om det för nån vecka sen. Hänt på Willys idag:
Jag: Hej, jag letar efter Lactacyd, den vanliga tvålen... Har ni den?
Expedit: Nej tyvärr, den har utgått ur sortimentet hos tillverkaren.
Jag: Jaha, det var ju synd...
Expedit: Ja det är närkligt, för det var en stor artikel. Efterfrågad.
Jag: Ja man vill ju inte ha vad som helst i smulan.
Expedit: Haha, nej det är sant.
Jag: Finns det nåt annat som kan vara lite likvärdigt då?
Expedit: Ja den här. Den är väldigt bra.
Jag: Ok, kanon. Men du... Den här är parfymerad? Är det så bra för... där?
Expedit: Det är ett märke som är väldigt stort i norden, så jag tror det är väldigt mild perfymering.
Jag: Ok, ja ute i världen kanske det behövs lite parfym i smulan. Jag tar en sån och testar jag. Tack för hjälpen.
Ridå.
För jag menar... Här i Sverige behövs ju ingen parfym i mutt-tvålen, vi doftar ju sommaräng alltid i snippis :-D

Published with Blogger-droid v2.0.6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar