onsdag 25 juli 2012

Smaktest :)

Alla utplacerade på en plastpåse som jag hade kvar sen Köpenhamn :)
Tror jag fått alla rätt nu! Det är en som är dubblett men jag kan inte riktigt komma underfund med vilken. Det är 49 smaker i burken, men 50 st på påsen. Men vi tar det en i taget :)
  1. Berry blue: God, mest bara söt egentligen.
  2. Blueberry: Mums!
  3. Bubbelgum: Mycket märkligt att tugga i sig och svälja tuggummi. Smakar tuggummiautomat.
  4. Buttered pocorn: INTE favvo... Huvva :D Smörpopcorn som godis... Naaaaa!
  5. Cafe Late: Jag är inte säker på att den är helt rätt, men ganska ok smak. 
  6. Candy Floss (Sockervadd): Ja. Smakar socker.
  7. Cantaloupe: Helt ok, melon är inte min favvo normalt sett.
  8. Capuccino: USCH. Jag gillar inte kaffe alls. Och förstöra godis så där... :D
  9. Caramel apple: Denna är tveksat om den blivit rätt. Men inte så god iallafall.
  10. Caramel corn: Popcorn och caramel? Neeeeej. 
  11. Cherry Cola: Gott som godis i liten skala.
  12. Chocolate pudding: Lite konstigt med sockergodis som smakar choklad. 
  13. Cinnamon: USCH... hihi! Usch usch usch! *spottar och fräser*
  14. Coconut: Nej inte en favvo, men kokosgodis är sällan gott tycker jag.
  15. Cream soda: God! Som barngodis, ni vet så där lite obestämbart. Men smakar gott!
  16. Crusched Pineapple: Väääldigt mycket smak. Inte så förtjust i ananas...
  17. Dark chocolate: Mjaaa... samma som choklad pudding. Svårt att gilla.
  18. Grape: GOD!
  19. Green Apple: Vem gillar inte gröna äpplen? MUMS!
  20. Green Tea: Helt ok, inte jättekul.
  21. Island Punch: Osäker på att det är rätt... inte såååå god. Konstig!
  22. Juicy pear: Som conferance-päron när dom är som mjukast! Gott!
  23. Kiwi: MMMmmmmmmm!
  24. Lemon: Ja, citron. God.
  25. Lemon drop: Godare än ovanstående, men oxå... citron.
  26. Lemon Lime: FI FAN vad god serru! En av favvisarna.
  27. Licorice: Smakar väldigt sockrig lakrits, men ganska ok.
  28. Mango: Inte så värst god. Lite onaturlig i smaken tycker jag.
  29. Margarita: Smakar som en drink! Utan alkohol då. God!
  30. Orange: God, apelsin!
  31. Orange sherbet: Ganska intetsägande. Mest lite lam så där.
  32. Peach: Helt ok, inte alls min favvo för jag gillar inte persika nåt vidare.
  33. Pina Colada: Njaaaa... inte så god. Söt och sliskig.
  34. Pink grapefruit: God, riktigt fräsch.
  35. Plum: Ganska ok. God eftersmak.
  36. Pomegranate: Smakrik och god. Inte skitgod. men god.
  37. Raspberry: Hallon. God. Hallon är alltid gott.
  38. Red Apple: F A V O R I T
  39. Sizzling cinnamon: USCH USCH USCH USCH.... USCH.
  40. Strawberry cheesecake: Inte så där jättekul. Men lite ok.
  41. Strawberry Daiquiri: Vet inte om det är rätt smak här. Men mest sockrig.
  42. Strawberry Jam: God, jordgubb.
  43. Tangerine: Tror denna måste blivit fel... Smakar inte så annorlunda än apelsin.
  44. Toasted marshmallow: Mjuk, söt och lite busig! God!
  45. Top banana: Gillr inte banangodis så mycket. Denna smakar mycket banan.
  46. Tutti frutti: Jaaa... söt.
  47. Vanilla: Inte alls så rolig, konstig vaniljsmak.
  48. Very Cherry: Vet inte om jag hittade rätt... BAHHHH! Neje! Det var feeeeeel... Kanel. Huvva!
  49. Watermelon: Inte så god, men så är ingen melon min favorit heller.
  50. Wild blackberry: Supergod!
Bäst i test: HELT klart "Red apple". Det är den bästa av de bästa. B Ä S T.
Sämst: Sizzling Cinnamon.... USCH. Nej det är inte gott med lite sur kanel. Iiiii! ÄCKIT!

Nu måste jag gå och vila lite... mår lite illa... *raaap*

1 kommentar:

  1. Det är jalapeno som saknas när man köper burken har jag för mig :) Jag mejlade dem en gång för att fråga om det är gelatin i bönorna men det var det inte som tur var. Fick en fin avslutningsfras "Ha en jellybelly helg". Beställde från deras svenska sajt. Yum yum!

    SvaraRadera