torsdag 8 januari 2009

Tvätta bilen...

Jag kommer precis från blitvätten... Det var roligt! Det är tur att man kan hitta glädjeämnen i det mesta!

När jag kom till macken så var det ett par bilar i kö, men jag tänkte att jag skulle tvätta ändå... Gick in och köpte en tvätt. När jag tvättar bilen vill jag gärna sitta i... men den här tvätten har kontrollmojängen i en liten kur... Men jag tänkte att om jag trycker koden och sen springer, det borde ju funka?? Frågade för säkerthets skull kassörskan... Hon tittade lite konstigt på mig, spärrade upp ögonen och sa: "SPRING!" Jag log och frågade om det var så illa, att det gick så fort? Hennes svar var: "Det är mitt råd... SPRING!" (ögonen var fortfarande uppspärrade)

Ja ja... tog min lapp med koden på. Ställde mig i kön... strax kom det en bil och ställde sig bakom. Hade bilen igång för det var precis en bil som åkte in... så det var strax dax att köra fram lite. Höll foten på bormsen och väntade... Dags att köra... Slängde en blick på växelspaken (har automat... så det är bra att slå en koll på vart spaken står...) OOOOPPPPS! Backen i!

Slänger i D (drive) och kör fram... Börjar fnittra lite för mig själv... och tänkte att det hade varit snopet! Om man för väntar sig att bilen ska gå framåt och drar på lite... och VIPS så sitter man i grillen på bakomvarande bil! Ser hela scenariot framför mig! Jag hade nog inte kunnat göra annat än skratta tror jag.

Bilen framför kör in i tvätthallen. Ut går en präst! Inget fel med det, men det var så oväntat! Det såg inte ut som en prästbil... Fast kör alla präster nån speciell bil?? Så klart inte... men det är ju på nåt sätt så att man förväntar sig att dom kör mer propert... Den var så skitig bilen... kanske det var därför han skulle tvätta den förstås... *funderar*

Dags för mig! Kör in och ställer mig... kommer på en fusk-grej för att hinna med att hoppa in i bilen... Jag kör fram så att det står "backa" på skylten... Ni vet, det står ju Kör framåt, Stop och bakåt... Men jag kör så det står "bakåt"... Sen går jag till kodmojängen... slår in koden men håller på att slå sista siffran... sen trycker jag den och SPRINGER! Adrenalinet skenar och jag skrattar åt mig själv! Så kastar jag mig in i bilen och kan backa den lite. "Stop" tänds och tvätten startar! *pust*

Nu vet jag ju att det funkar iallafall! *ler*

I bilen så satt jag och fnissade... Kunde även här se scenariot framför mig om det inte funkat... Tvätter startar och jag är inte framme vid bilen... hur jag blir jagad av bortarna... fastnar i skenan i golvet och ramlar. Borstarna kör över mig och fyller öronen med bilshampoo. Sen kommer blåset (det är bra drag i dom där!) och fläktar hysteriskt så kinderna fladdrar. Men nu hann jag ju... så ovanstående är ju bara i teorin. Tur att man kan skapa lite kul om man inte nån annan gör det!

Fast egentligen är det här med biltvättar en liten skräck... TÄNK om jag inte hinner in i bilen... eller om en ruta går sönder... eller om den stannar mitt på och står och flåsar med borstarna på sidorutorna... Huvva! Men jag måste sitta i... det bara är så!

Sen har jag tänkt på en annan sak... ni som läser här... hur ser ni på mig? Jag menar ju att ni måste ju tro att jag är HELT rubbad??? Att det lyser på vinden men att det inte är nån hemma... att hissen inte går ända upp... att jag inte har alla får i hagen... Men det är inte riktigt så...

Men hur det egentligen är, det kan ni fundera på! *ler*

6 kommentarer:

  1. Hjulet snurrar men hamstern är död är väl en mer korrekt beskrivning ;).

    Skoja bara . . . Blir alltid glad av att läsa din blogg :D

    SvaraRadera
  2. Ha ha, jag ser dig som en riktigt rolig tjej! (...men kanske inte helt normal...) :-D

    SvaraRadera
  3. Jag tror att du är en frisk fläkt för alla som råkar hamna i din väg! :D *fniss*

    Kraaaaam till bästaste syrran <3

    SvaraRadera
  4. Kul att se att det ännu finns humor kvar i världen!
    Så jag utnämner dig till dagens världsförbättrare *ler*
    Mer sånt här, det gillas!

    SvaraRadera
  5. Jag vet ju hur det star till och din biltvattskrack kommer ju fran dina erfarenheter med din kara mor, dvs undertecknad.
    Vad humorn kommer ifran vete sjutton ;)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag skulle helt klart jämföra dig med Ellen DeGeneres. Läser precis en av hennes böcker å ser vissa likheter mellan er å tror det är som hon hon säger: Era hjärnor fungerar helt enkelt inte som andras, inte bättre å inte sämre bara annorlunda!!!!

    Kram

    SvaraRadera