måndag 12 januari 2009

Det här med mössa...?

Jag undrar lite... är det NÅN som är snygg i mössa? På riktigt?

Eller jag vet en... men den personen tänker jag inte tala om vem det är... *ler*

Jag är då fasiken inte snygg i mössa! När jag var yngre så hade jag BARA mössa när jag var absolut tvungen... jag skämtar inte, jag hade istappar i håret på väg till skolan. Dum? Javisst! Det är väl det ni får lida för nu... ni som läser min blogg.. *skrattar*

Jag har ett par mössor. En vit med blå tofs... den tyckte jag var söt näg jag köpte... och var nöjd med. Fick höra av en bekant att den var ful... Jahopp?! Sen köpte jag en ny... grå med grå tofs... en boll lixom på toppen. Snygg tyckte jag... ful tyckte en annan bekant... Så jag fick en i present av en av dem... sportig Championmössa. Rätt tråkig tyckte jag... men var snygg enligt utsago. Den har varit lite träningsmössa, så den tvättas ofta och är lite sliten...

Har haft mössor från företagen jag jobbat på. Skitfula! Sån med kant man viker upp... Man ser ut som ett ufo! Varma när det blåser eftersom man har dubbelt runt huvudet lixom, men ohyggligt fula... på mig, ska jag väl tillägga!

Jag gav mig ut och skulle då köpa mig en ny mössa i mellandagarna... visste att jag ville ha en snygg mössa med neutral färg... Jag hade Lotta (ni vet... med Kuken... FÖRLÅT! *fniss* kunde inte låta bli...) med mig som smakråd. Alltså vi åkte inte för att köpa mössa till mig enbart... vi hade en del andra ärenden oxå... Nåväl. Jag såg en mössa... DEN skulle jag ha. Dyr! Fasen... men ville ha den! Så jag köpte den...

Den är svart botten med mönster på... mönstret är lixom i mörkt grått och är inte så framträdande... men den är fin! Snygg! Det tyckte Lotta oxå... så nu får jag hoppas att vi båda inte har usel smak gällande mössor!

Ingen kant att vika... lagom varm. BRA!

Dilemma dock: Jag är ju som bekant lite... vad ska man säga... symmetrisk... Eller inte JAG, jag är fasen inte symmetrisk... Men jag vill att saker ska vara det. Sitta rakt, mitt på, lika högt, aldrig ojämt eller så...

Klarar inte att skorna inte står parvis i hallen... lika många jackor på krokarna... sprida ut galgarna i garderoben så det hänger jämt... lika halsband till hundarna... ja ni vet.

Så dilemmat med mössa är: märket sitter en liten bit från sömmen... Ni vet sömmen som man ska ha bak. Mitt bak. Men men men... då kommer märket på sidan av bakhuvudet... bakom örat! På bara en sida... Det är ju inte bra! Så jag satte på mig mössan med märket fram... Men då blir det ju en söm vid ena tinningen....! En sida bara... gaaaahhhh! Om det ändå var två sömmar... så det fanns en vid vardera tinning! *suck*

Men då skulle man ju kunna ha märket bak förstås... För det här med sömmar vid tinningen är inte bra. När man tar av sig mössan så har man ett fint rött streck där... som kliar lite. Så där man kan ha i ansiktet när man vaknar. Och så kan man ju inte se ut... om det inte är på båda sidorna förstås...

Strunt samma! Min nya mössa är iallafall väldigt snygg... Trots att JAG inte passar i den!

5 kommentarer:

  1. En skönhet klär i allt ;)

    Jag har massor av mössar och hattar ... hade lite dille på det under ett tag. Min favorit var a´la björnen paddington ...

    Nu är det - kallt ute? ut med hundarna - på med kläder så man inte fryser... skitsamma hur det ser ut!

    KRAM på dig snygging

    SvaraRadera
  2. Hrm, det är nog meningen att märket ska sitta på sidan vet du :). Det är ju modernt nu, ha ha. Det är jätte svårt med mössor... Köpte en ny när jag var på Teneriffa, av alla ställen, i höstas. Också dyr, men fin och färgglad.

    SvaraRadera
  3. Bild, ja vill se bild :D

    SvaraRadera
  4. vågar VÄGRA mössa trots att jag fryser i hjäl varje vinter

    SvaraRadera
  5. Mössor är för dem som har nåt att vara rädd om :D

    SvaraRadera