fredag 16 januari 2009

Just det! Har ju glömt att berätta...

I förrgår kom min arbetsledare (eller vad man nu ska kalla honom, han är den som är navet inne på kontoret) med en lapp till mig... Han log och gick... Jag frågade inte var det var utan tog lappen och tittade på den...

"Tänder på dig... KB, 070-XXXXXXX" stod det... Jag blev alldels stum! Ehhhhh... vad är det här nu då...??? Det här är ju inte bra, tänkte jag...

Jag visste ärligt talat inte vad jag skulle säga eller göra... Men så kom han tillbaka och log, satte sig på hörnet på mitt bord. Tyst. Vad säger man i ett sånt läge??? Han började sen skratta...

"Vad fasen skrattar han åt?" tänkte jag... Så sa han:

"Kan du ringa den där kunden, det är en tanläkarmottagning som behöver hjälp med support via telefonen." TÄNDER som i tänder i munnen!!! Jag började gapskratta och han med. Han sa att han inte kunde låta bli att skojja med mig just när namnet på mottagningen var "Tänder på dig" och det var ett kommandit bolag, därav KB. Att Kattis Bergman är samma bokstäver gjorde det ännu bättre tyckte han.

Kan hålla med om att mitt ansikte avslöjade säkert precis allt... Jag var alldeeles ställd och visste varken ut eller in ju! Men sen skrattade vi gott!Det är kuligt med arbetskompisar som har humor... Men jag blev väldigt ställd!

2 kommentarer:

  1. Det där var det roligaste jag hört på LÄNGE!!! Kan riktigt se framför mig hur du sitter och brottas med alla tankar i huvudet!! :D

    SvaraRadera