måndag 19 januari 2009

Streck...

Visst är det rätt intressant det här med strecken i gatan?! Jag menar de vita strecken som visar körfält och sånt. På vägen. Intressant tänker du, nej inte särskillt... Jo! Det är det om du tänker efter! På sommaren funkar strecken ofta väldigt bra. Folk kan köra bil och har vett att parkera rakt och lite ordnat.

På vintern är det tydligen inte lika lätt! Snett och vint! På parkeringar står bilar helt galet och där det borde få plats 10 bilar, står kanske 6 eller 7 stycken, helt åt skogen! Sen i stan... Hallå! Hur kör folk?? Idag är det inte så trevligt väder... Snömodd och smutsigt.. Svårt att se filer och så där... Men alltså, får man körkort ur flingpaketet eller?? Man måste väl kunna styra och köra utan att alltid se alla streck. Det finns ju andra regler än de förbannade strecken! Kör!

Jag var i stan idag, låg bakom en röd volvo med en gubbe med keps... Hur jag vet? ALLA som kör röd volvo är gubbar med keps, det bara är så. Fråga mamma, hon vet! Iallafall... Gubben körde rätt långsamt... Det är väl ok om man är ovan med trafiken:) Men sen stod det en budbil i den filen vi körde i. Stilla. Gubben stannar och bara står där... Länge! Jag kör ut i bussfilen och tar mig om... Då tutar gubbfan! Vad tutar han om?!

Jag kör längre fram och lyckas hitta parkering. Går in hos kunden och pratar lite och ska hämta lite grejjer i bilen... Då åker budbilen förbi... med en röd volvo efter. Då har gubben stått där bakom budbilen ända tills nu! Vilken dåre! Hahaha! Jag skrattade så folk på gatan trodde jag var helt galen... Men jag tycker det är lite facinerande att det är så... Finns inga streck, finns inga regler... Finns det streck, så kan man ABSOLUT inte köra över om det är heldraget... Så kan det vara!

2 kommentarer:

  1. Absolut, röd Volvo=gubbe med hatt - eller slips.
    Men det är svårt att parkera utan streck, tycker jag. Fast å andra sidan parkerar jag alltid snett i alla fall:)
    Kram Mamsen

    SvaraRadera
  2. Jag menade hatt eller keps, fast slipsen kanske finns med den också.

    SvaraRadera