fredag 30 januari 2009

Pensionärs-brat!

I veckan var jag uppe på Östermalm, skulle grejja med en porttelefon... Kontaktpersonen bodde på översta våningen i en flådig lägenhet.

Han öppnade dörren i morgonrock! Babyblå... plysch... HUVVA!

Han pratade med en riktig OTÄCK dialekt och hela han var så BRAT det bara kan vara... trots att han säkert var typ 150 år! Nu minns jag knappt vad han sa just där i morgonrocken... men mitt upp i allt ville han påtala att han INTE var naken under morgonrocken... VILL INTE VETA OAVSETT - ville jag skrika... men log artigt. Han drog upp kanten på morgonrocken och visade kalsongerna...! AHHHHHHHHH! Tur att jag hade en kollega med mig! *ryser*

Sen när jag skulle lämna tillbaka nycklarna... så hade han klätt på sig... kostym men fiiiiin näsduk i bröstfickan... Hade svårt att hålla mig för skratt! Med hans fiiiiina näsduk och fiiiiiina dialekt kvalade han in som:

Panschis-BRAT! *ler*

Finnar är inte roliga... Fyllde ju gammal i veckan. två siffror av samma sort... och det är INTE 22... Men jag är fortfarande ung! För jag har finnar... just nu har en jäkel satt sig mitt på näsan! Så attans ONT gör det... och jag har en böjelse... kan inte låta bli att klämma... aj... aj aj.... aj aj aj ... AAAAJJ! FASEN! Nu lyser det om snoken! Jag blir ju vindögd på kuppen... Som ett jäkla stoppljus...

Och Magnus Samuelsson! Hur kan han dansa?? Men det gör han... bra oxå... Så stor men ändå sån koll på kroppen... Kul att se faktiskt...

1 kommentar:

  1. Så du är alltså 44?! ;-D Men du ser i alla fall jäkligt ung ut för din ålder!
    Hoppas att du fick en trevlig födelsedag i alla fall och att Catherines hus fortfarande står kvar... ;-D

    SvaraRadera