lördag 28 april 2012

Så najs

Jag vaknade lite för tidigt för att vara lördag egentligen. Men jag fick så mycket tankar i huvudet så jag bestämde mig för att gå upp. Kokade två ägg och tjoffade i mig. Sen drog jag på träningskläder och satte hörlurarna i öronen. Precis då ringde Cathrine och var på väg till Västerås på utställning. Så vi bubblade tills hon var framme. Jag gick och gick. Tänkte att det är bara att gå tills det tar stop. Jag rundade huset hemma när Runkeepern precis slog om till 10 km. Fy fasen vad skönt!

Sol och nästan ingen vind. Underbar start på en lördag. Och bara det mentala i att ha gått en mil igen. Superskönt! Det var ett tag sen så det är en härlig milstolpe. Jag kommer gå en lång till i eftermiddag, men int en mil. Runt älven är det 5 km så det kanske är lagom i eftermiddag.

Idag blir det till att klippa tyg och fålla det jag ska sy på gardinerna. Heja mig! Jag är motiverad till det idag känner jag. Det blir kanon det! Blessin lär ju vara nöjd ett tag nu så jag ser nog inte till henne under ett par timmar. Hon var så glad idag! Hon fick gå lös hela vägen och hon verkligen älskar det. Hon skuttar och är en riktigt lycklig tjej. Älskade hund!

Och hela lördagen är ju kvar, bara det lixom :)

1 kommentar:

  1. Duktiga fina tjej <3 (tänkte Blessin men duktiga kattis oxå ;) )
    Sånna här dagar med sol å värme saknar jag min lilla strutta sååå otroligt mycke...

    SvaraRadera