fredag 20 april 2012

Igår träning med PT



Och idag... Ja. Aj. Kan man säga. Ser ni min krigsskada? (bleka vinterben... jag vet... men så är det innan solen lyckats dämpa det där) Åsamkad vid övning som innebar att krypa under nerfallen trädstam och sen häva sig över. Typ hundra gånger. Men jisses vad gött det sög i låren!

Igår var fjärde gången vi körde och jag tyckte det var ruskigt hårt. Sa lite försiktigt att han måste ha lagt i en ny växel. Svaret kom: "Ja dom första gångerna har jag bara tränat det du har innanför pannbenet."

Jaha. Ok. För det har känts i hela kroppen efteråt iallafall. Men det är ok, jag köper det. För hade vi kört lika hårt dom första gångerna hade jag nog faktiskt mentalt blivit lite knäckt. Och visst, han känner mig väldigt väl... Så det var nog en bra taktik!

Vi körde uppvärmning, stavgång i skogsbacke, olika styrkeövningar, dra tall över myr, häva björk över huvudet, ap-gång i backe och sen avslutningsvis upp och ner för skidbacken från helvetet. Dricka lite vatten i bilen på väg hem, sen köra boxning och styrka ytterligare i 40 min. Helt jävla apslut i hela kroppen. Galet! Men skönt så klart. Idag: inte så skönt :-)

Eller jo skönt, men på ett annat sätt. Tog en timmes PW runt älvravinerna som morgonprommis och det var bra för benen. Sen blir det Friskis i eftermiddag. SEN är det vila till måndag. Eller, så klart kommer vi gå i helgen men övrig träning blir måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar