torsdag 5 april 2012

Jenny letar bil :)

Idag har vi varit och kollat lite på bilar. Jenny behöver byta ut sin bil och hon kikar därför på lite olika modeller. Två av modellerna är Ford Mondeo och Focus. På Toyotacenter i Borlänge fanns en Mondeo och vi åkte dit för att kolla in den lite. Det var inte en bil som hon ville ha, det visste vi. Men vi tänkte mäta lite och bara sitta i den för att se hur den kändes.

När vi kom in i bilhallen fick vi syn på den direkt. Jag tänkte att jag skulle sätta mig i fram och känna lite på spaken... Hahaha :) Nej, men skämt åsido. Jag vill se lite hur det var där i framsätet. Nu var det så att sätet var framdraget väääldigt långt så jag trängde mig in och satte mig. Men så skulle jag lixom dra bak sätet lite... Dte var så jävla trångt att.... *TUUUUUUUT*... Haha! Jag råkade tuta i bilhallen!!!

Då kommer en säljare fram:

Han: Hej, ville ni ha hjälp med nåt?
Jag: Hahaha! Förlåt, jag råkade tuta!
Han: Ja, jo jag hörde det.
Jenny: Det är väl bästa sättet att få hjälp kanske? Att tuta menar jag.
Jag: Hahaha! Ja!
Han: Hehe... jag såg er när ni kom in.
Jag: Jaha.
Han: Ja, vad kan jag hjälpa till med?
Jag: Jenny här vill ha en ny bil så vi kollar lite på Fordar.
Han: Ja... vi har ju inte så många Fordar här...
Jenny: Nej, jag såg att ni hade den här bara och jag ville bara se lite hur den såg ut inuti och så...
Jag: Ja, vi måste mäta och grejer.
Han: Mäta?
Jag: Ja, vi måste ha in en hundbur i bak förstår du.
Han: Ok, ja varsågoda.

Vi öppnar i bak och börjar mäta. Han tar ut vinterdäcken och vi mäter och bubblar.

Han: Har ni tittat nåt på Toyota Avensis?
Jag: Nej, men Ford focus.
Han: Jaha... ja nån sån har vi inte här.
Jag: Nej det vet vi. Men du, vad skiljer Mondeon och Focus just i bagageutrymmet? Jag menar, är Focusen mycket mindre?
Han: Jaaa... alltså, vi säljer ju Toyota här... så jag är inte så hemma på Ford.
Jag: Nej det är klart...
Jenny: Jag såg att det var en V6:a, dom drar väl rätt mycket va?
Jag: Ja, vad drar den i stadstrafik?
Han: Jaaaa... som sagt så är jag inte så hemma på Ford... men vi ska se här... *plockar med instruktionsboken* Den drar 1,4 i stadstrafik, 0,74 på landsväg och sen då... runt litern blandad körning.
Jag: Jaha! Oj då! Men det var ju mycke ju! Ja herregud, det går ju inte.
Han: Nej det är ju ganska mycket.
Jag: Men hur mycket drar en Focus då?
Han: Alltså, jag vet inte så noga... Vi säljer ju Toyota.
Jag: Joo... ok...
Jenny: Men tack ska du ha för hjälpen. Vi få kika vidare lite tror jag.
Jag: Men har du nåt i samma prisklass då? Har du nåt tips?
Han: Jaaaa... alltså, en Volvo är ju alltid ett bra köp. Eller en Toyota Avensis, det kanske vore nåt.
Jag: Jo, men betalar man inte ganska mycket för bara namnet?
Han: Fast det är bilar av högra kvalité oxå.
Jag: Jaaa... ok. Men dyrt!
Han: Mmmm... det är ju lite dyrare då.
Jenny: Tack ska du ha för hjälpen, vi ska nog kika vidare... *tittar på mig och visar att det är dags att gå*
Jag: Jaha, nej vi åker vidare vi. Vi ska se nån Focus oxå. Det blir bra det. Tack ska du ha, glad påsk!
Han: Glad påsk...

Hahahaha! Stackars människa! Jag ville bara ha en massa information om bilar han egentligen inte sålde. Jag kan tänka mig att han tänkte: "ÅK TILL EN FORDÅTERFÖRSÄLJARE, FÖR FAN!"

Men det var roligt! Jag gillar att spela dumt fruntimmer inne på såna där ställen. I mångt och mycket ÄR jag ju inte så insatt på det här med bilar... men det är oxå väldigt roligt att låtsas vara TOTALT nollad. *klappar händer*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar