onsdag 18 april 2012

Idag är det vår igen!

Tänk att vakna upp en vanlig onsdag... öppna periennerna och se SOL! Klarblå himmel och sol. Termometern visade 9,5 grad, visserligen låg morgonsolen på men ändå. Skööönt!

Det blev en snabb dusch, lite frukost och sen promenad till jobbet. Jag har ju inte köpt busskort denna månad eftersom Blessin ska med till jobbet så rastas hon ju på vägen dit. Perfekt! Det har varit lite tveksamt väder på det senaste, men idag var det underbart att gå och kisa mot solen på väg till jobbet!

Vi har en friskvårdssatsning på jobbet nu. Vi har en sida man loggar in på och skriver ner sina aktiviteter. Det är roligt! För idag, efter min raska morgonprommis till kontoret, så leder jag! HA! Det roliga är att tätt efter mig så ligger min chef. Inte närmaste, men den över honom. Den killen körde Vasaloppet och är en friskis-kille (man?). Och jag leder. Alltså, leder hela tävlingen. Första plats. Det ni! Men det är på tre dagar bara, alla har inte loggat sina aktiviteter än. Men skit i det! Jag leder! Weeeeeee!

Det enda är väl att det är LITE fusk när man har hund. För man är ju ute och går massor och loggar jag alla dom promenaderna så kommer jag ju ligga först jämt :) Så det får bli promenader som är längre än en timme som jag loggar tänkte jag. Och sen de raska som jag gör som egen motion och inte bara som hundprommis.

Imorgon kommer min PT och ska plåga mig. Torsdag = jobbigt träningspass. Fredag = AJ! Undrar just hur jag ska logga de tre timmarna det brukar ta? Man får poäng enligt följande:
  • 30 min = 1 p
  • 45 min = 1,5 p
  • 60 min+ = 2 p
Alltså, allt över 60 minuter är 2 poäng. Tänker att jag loggar 45 minuter kondition och 45 minuter styrka. ÄVEN om det i tid är mer. Det ser ju så muppigt ut annars tänker jag. Skulle jag dessutom lägga på hundpromenaderna så blir det ju typ massor poäng på en dag. Lite knäppt kanske?

Jaja, roligt är det iallafall! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar