tisdag 17 april 2012

Då ska vi se då :)

Nu var det ett tag sen jag bloggade. Varför? Ja, jag tror att det  bara är så att det kändes som om jag behövde en paus. Jag gillar ju att skriva men när man öppnar ett nytt inlägg och inte vet VAD man ska skriva, då är det dags att ta en paus. Det måste ju vara lite substans i inläggen oavsett om det är allvar eller tokerier!

Nu är jag dock tillbaka, hoppas att ni inte misstycker?

Rapport från helgen utlovades och här kommer den. Jag var på dejt i lördags, det var jättetrevligt. Vi träffades på eftermiddagen och promenerade lite i stan, kikade i skyltfönster och hamnade sen på en restaurang på Götgatan. Vi åt middag och pratade massor. Kl 21 var det dags för RAW comedy club. HUR bra som helst. Verkligen. Jag gillar stand up och det var fyra riktigt bra komiker som körde sina rejs. Väldigt roligt!

När det var slut så fick jag skjuts hem till storasyster Lotta, det kändes att man varit igång hela dagen... var sååå trött! Men vi hade en verkligt trevlig kväll, det hade vi! Min dejt var mycket trevlig att prata med och vi skrattade mycket. Han har humor och självdistans ihop med en härlig personlighet. Tack så mycket för en trevlig kväll P!

Blessin var hos Per och Karin medans jag var borta, det hade gått jättebra. Jag tror att Blessin trivs väldigt bra där, hon blir så glad när vi kommer dit. När jag kom och hämtade henne låg hon på lina i trädgården och solade. Den lilla stumpen vickade nästan av och hon ålade runt i gräset. Dom hade haft henne lös i trädgården under dagen men så fick hon för sig att knalla till grannen och kolla läget och då fick hon en lång lina på sig. Hon är ju så snäll och glad i folk, men inte alla gillar kanske att en liten pinschertös knallar in och kikar runt :)

Detta sms kom från Blessin när hon var på kollo i helgen:

"Det är lite underligt i det här huset, men jag har det bra. Vi har varit ute i trädgården på dagen och sen gått en sväng. Jag fick min mat, dom andra åt kött som doftade så gott. På kvällen bar dom ner mig för den där hemska trappen, men så fick jag godis när jag kom ner. Jag fick ligga i soffan och se på tv tills jag somnade. Nu har vi kissat lite och jag ligger i min bur. God Natt matte, hoppas du har det lika bra och spännande som jag."

Gulligt va!? Dom är så bra Per och Karin :) Härligt att ha så bra hundvakter!

Nu vet jag precis vad ni tänker. "SOVER HON I BUR???!!! Man får inte stänga in hundar i bur på natten!!!" Men så här är det, när Blessin sover borta så har hon sin tygbur med sig. Hon har den med som resesäng, med sin fäll inuti och dörren upprullad. Varför? Helt enkelt för att hon sover bättre. Om man tar med hennes bia, funkar det ungefär lika bra. Men hon gillar buren bättre helt enkelt. Om hon fick välja skulle den stå uppställd hemma jämt. Hon älskar att sova i en liten koja. Men jag vill inte ha en tygbur uppe hela tiden så hemma får hon nöja sig med bian. Men då när hon sover borta så får hon med sig buren eftersom jag vet att hon så sover gott och känner sig hemma. Ok? Så hon sover inte instängd, så ingen får för sig att hålla på och dumma sig om det.

I helgen så snöade det friskt i Stockholm, men hemma i Borlänge var det fint. Men så igår kom det snö igen... usch! Idag har det snöat oxå... Blä! Det skulle ju bli vår! Men icke vår än. Eller så är det det här som ÄR vår? Idag blev det vinterkängor och vantar på till jobbet. Nu har det slutat snöa iallafall, så det kanske torkar upp igen snart.


Jaha, nehe... det var väl allt tror jag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar